استاندار خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حضور بانوان در پست‌ها، مناصب مدیریتی و اجرایی باید متناسب با شایستگی‌ها ، ظرفیت‌ها و توانمندی های آنها باشد گفت: تلاش بر آن است تا باشناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت بانوان ، تعداد مدیران استان در سال آینده به دو برابر افزایش یابد.
کد خبر: ۵۷۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 10 March 2018

 به گزارش تابناک رضوی؛ علی‌رضا رشیدیان روز شنبه در نشستی صمیمی با بانوان شاغل در مجموعه ستادی استانداری گفت: هم‌اکنون در سطح استان 73 مدیر زن در مناصبی چون مدیرکلی، معاونت و ریاست ادارات در سطح استان مشغول به کارند ضمن آنکه 64 هزار و 598 زن هم در ادارات استان شاغل هستند.


وی با بیان اینکه زنان در تمامی عرصه‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و بعد از آن نقش بسیار موثر و بی‌بدیلی داشته‌اند، گفت: در دوران دفاع مقدس این نقش از حضور هم‌دوش مردان در برخی میدان‌های نبرد تا بخش‌های درمانی و یا حوزه‌های پشتیبانی که بسیار شاخص بود، نمود داشت.


رشیدیان اظهار کرد: بعد از جنگ هم نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به سرعت قوت یافت و آنان نشان دادند در حوزه‌های علم و علم‌آموزی ظرفیت‌های بسیاری دارند چنانکه امروز اکثر دانشجویان مراکز آموزش عالی را دختران تشکیل می‌دهند و در کسب علم و دانش پیشرو هستند.


به گفته وی، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار نفر از بانوان استان عضو هیات علمی، 124 هزار دانشجوی دختر در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.


رشیدیان افزود: بر این مبنا به تناسب رشد این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها باید نقش آنان با حفظ شان و کرامت زنان در حوزه‌های مختلف اجرایی افزایش یافته، در مسئولیت‌ها قرار گرفته و ایفای نقش کنند.


وی ادامه داد: حرکت برای کسب علم، ایجاد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مربوطه در بانوان بسیار خوب بوده و رئیس جمهوری هم در این راستا به عنوان یکی از انتظارات جدی خود افزایش سقف حضور زنان در مسئولیت‌های اجرایی را ابلاغ کردند که در استان هم به طور جدی پیگیری می‌شود.


رشیدیان اظهار کرد: در این میان نباید به حضور بانوان در مناصب و پست‌ها نگاه تزئینی داشته باشیم و باید بانوان بر اساس توانمندی‌ها و شایستگی‌هایی که دارند، در این مسئولیت‌ها قرار گیرند تا بهترین عملکرد و اثربخشی را داشته باشند.


وی افزود: بانوان نشان داده‌اند که از تعصب و احساس مسئولیت بالایی برخوردارند و هر جا به تناسب ظرفیت و شایستگی به کار گمارده شده‌اند به خوبی از عهده مسئولیت برآمده‌اند.


رشیدیان اظهار کرد: برای استفاده از توان و ظرفیت بانوان در مدیریت‌ها در استان قدم‌هایی برداشته شده و روند رو به رشدی دارد. امید است در سال 97 به شرایط بهتری رسیده و از ظرفیت بانوان در این حوزه بهره مطلوب‌تری گرفته شود.


وی با ابراز امیدواری برای گسترش حضور بانوان در چارچوب ارزش‌های ملی و دینی، به برخی تحرکات مبنی بر ترویج بدحجابی و بی‌حجابی اشاره کرد و گفت: حجاب ریشه در فرهنگ دینی و ملی ما دارد و برای زن ایرانی حجاب نه تنها یک مانع و محدودیت نیست بلکه تضمینی برای حضور موثر این قشر در عرصه‌های اجتماعی است.
رشیدیان تصریح کرد: در این راستا نقش بانوان برای پاسخگویی به این شبهات و ترویج حجاب و آگاه‌سازی دختران جوان و نوجوان از قابلیت‌های حجاب به عنوان عامل مصونیت نه محدودیت مهم خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار