مسؤول بسیج رسانه کرمان تاکید کرد
مسؤول بسیج رسانه استان کرمان با تاکید بر لزوم تشکیل هیأت اندیشه‌ورز رسانه‌های کرمان گفت: با وحدت رسانه‌های استان باید بتوانیم موضوعات مدنظر رهبری و استان را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۵۷۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲ 11 March 2018

مرتضی کارآموزیان امشب در دیدار جمعی از رسانه‌های استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: کرمان نخستین استانی بود که سازمان بسیج رسانه در آن شکل گرفت و در حال حاضر 14 کانون در سراسر استان داریم.

وی با اشاره به فعالیت سه کمیسیون، 12 کارگروه و یک هیأت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان کرمان عنوان کرد: یک هزار و 200 نفر از فعالان رسانه‌ای استان کرمان در بسیج رسانه عضو هستند.

کارآموزیان تقویت گفتمان غالب ولایت را از اهداف اصلی بسیج رسانه برشمرد و گفت: افزایش حس مطالبه‌گری مردم و پاسخگویی مسؤولان، برگزاری آموزش و اصول حرفه‌ای خبری و ر‌سانه‌ای، هم‌افزایی و همگرایی رسانه‌ها از دیگر برنامه‌ها و اهداف بسیج رسانه است.

وی برگزاری جشنواره رسانه‌های انقلابی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مجوز برگزاری این جشنواره به نام کرمان زده شده و اردیبهشت ما این برنامه برگزار می‌شود.

مسؤول بسیج رسانه استان کرمان تشکیل هر چه سریعتر هیأت اندیشه‌ورز را در استان مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه‌های استان کرمان متعدد هستند، اما نتوانستیم به گونه‌ای با هم وحدت ایجاد کنیم که بتوانیم اتفاقات و موضوعات مدنظر رهبری و استان را پیگیری کنیم، لذا لزوم تشکیل هیأت اندیشه‌ورز را با حضور امام جمعه کرمان خواستاریم.

تقویت روحیه مطالبه‌گری مردم و پاسخگویی مسؤولان

مدیر خانه مطبوعات شمال استان کرمان در این اظهار داشت: استان کرمان بعد از تهران، بیشترین تعداد رسانه‌ها را دارد و در حال حاضر 308 رسانه دارای مجوز داریم.

وی عنوان کرد: استان کرمان با یک فاصله نسبتا زیاد از سایر استان‌ها در بخش تعدد رسانه‌ای جلوتر است، اما رشد کیفی مطبوعات ما مانند رشد کمی آنها نبوده که دلایل متعددی دارد.

خدیشی ابراز داشت: منبرها همانند یک کار رسانه‌ای فعالیت دارند و از امام جمعه کرمان انتظار داریم که به رسانه‌ها کمک کنند تا بتوانند روحیه مطالبه‌گری را دنبال کنند.

وی اظهار داشت: در حقیقت امنیت مطالبه‌گری در شهرستان‌های ما آنچنان که باید وجود ندارد و انتظار داریم در تریبون‌های نماز جمعه به این مسئله پرداخته شود.

مدیر خانه مطبوعات شمال استان کرمان گفت: واقعیت این است که چالش‌های سنگینی از سوی رسانه‌های کرمان متوجه نظام و دولت و حکومت نبوده و درخواست داریم که ائمه جمعه کمک کنند تا مسؤولان شهرستان ها نیز پاسخگوی مطالبه‌گری رسانه‌ها باشند.

خدیشی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سهم نمایندگان رسانه در شورای فرهنگ عمومی استان به لحاظ کمی و کیفی خیلی پایین است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار