رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان امنیتی سفارتخانه ایران در لندن بروز حادثه را پیش بینی کرده بودند ولی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده بود ما امنیت را حفظ می‌کنیم و نگران نباشید.
کد خبر: ۵۷۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 12 March 2018

به گزارش تابناک : علاءالدین بروجردی درباره حمله به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در لندن، اظهار کرد: مسئولیت تعرض امنیتی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، قطعا بر عهده دولت انگلیس است.
وی ادامه داد: علیرغم تذکرهای متعدد چند ماه گذشته مسئولان سفارتخانه ایران در لندن به مقامات وزارت خارجه انگلیس، مبنی بر اینکه ضرورت دارد که در مقابل سفارت ایران پلیس مستقر باشد، ولی مقامات انگلیسی اعلام کرده بودند که ما امنیت را حفظ می کنیم و نگران نباشید.
بروجردی گفت: مقامات ایرانی این هشدار را داده و درخواست خود را مطرح کرده بودند ولی انگلیسی‌ها اعلام کرده بودند نیازی نیست.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان امنیتی سفارتخانه ایران در لندن پیش بینی کرده بودند که ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد.
وی یادآور شد: این جمله در کنار این حرکت ضد انقلابی که منجر به اهانت به پرچم جمهوری اسلامی ایران شد، خروجی‌اش را می‌توان به نوعی موافقت دولت انگلیس با کار این افراد دانست.

**وزارت خارجه انگلیس عذرخواهی کرد
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انگلیسی‌ها از طریق تماس تلفنی معاون وزیر امور خارجه با همتای ایرانی خود و همچنین تماس با سفیر جمهوری اسلامی ایران مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه خسارت وارده برعهده دولت انگلیس خواهد بود ولی این اقدام، به عنوان یک صفحه‌ای سیاه در عملکرد دولت انگلیس نسبت به ملت ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در لندن به ثبت رسید.
جمعه گذشته در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس ایران، عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرد و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد. 
در پی این ماجرا، سفیر انگلیس در تهران عذرخواهی رسمی دولت انگلیس را ابلاغ کرد. 
بنا بر این گزارش، مهاجمان که بازداشت شده بودند پس از ساعاتی با قید وثیقه آزاد شدند.

 

 

 

منبع : خانه ملت 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار