رئیس مجلس شورای اسلامی در قوچان:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای تشویش اذهان عمومی خیانت به کشور است.
کد خبر: ۵۷۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 12 March 2018

تشویش اذهان عمومی خیانت به کشور است

به گزارش تابناک رضوی؛  علی لاریجانی صبح دوشنبه در یادواره شهدای قوچان اظهار کرد: ملتی که در قلب هایشان عشق به مجاهدت باشد هیچ گاه در این دنیای پر از ستم سر فرود نمی آورند و روحیه جهاد موجب سربلندی می شود.

وی افزود: ما پس از انقلاب اسلامی مسائل مختلفی را تجربه کردیم در سخت ترین شرایط که اوایل پیروزی انقلاب بود دچار هرج و مرج در کشور بودیم و نیروهای انقلابی تازه کار و گروهک ها به دنبال تجزیه کشور بودند.


رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جنگ تحمیلی نیز همه کشورها مقابل ایران ایستادند که در آن شرایط دلیل موفقیت ما داشتن روحیه مجاهدت بود.


لاریجانی تاکید کرد: امروز که برای شهدا یادواره می گیریم باید توجه کنیم آنها به این مراسم ها نیازی ندارند و ما نیازمندیم این جلسات را برگزار کنیم تا وظیفه خود را بدانیم. شهدا برای اسلام جان خود را فدا کردند.
از دست آوردهای حوزه ها صیانت شود.


وی بیان کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب تاکید بر حفظ فرهنگ اسلامی دارند به دلیل این است که اگر محتوای انقلاب ما از درون نابود شود خیلی چیزها از بین خواهد رفت. همه ما باید قدردان علما باشیم و از دست آوردهای حوزه ها صیانت کنیم.


رئیس مجلس گفت: جوانان ما امروز باید در برابر افکار دشمن خودشان را آماده کنند. گاهی در رسانه ها اسلام را تمسخر می کنند که این اقدام کار افراد احمق است و افراد فرهیخته این اقدام را انجام نمی دهند.


لاریجانی تاکید کرد: باید معارف اسلامی را متناسب با مقتضیات زمان دنبال کرده از علمای حوزه استفاده کنیم که این اقدام همان صیانت از فرهنگ اسلامی است.


وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی پرش های مهم در عرصه های مختلف را مطرح کرد و در قالب نهادی به نام نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت. این نظام اصولی از جمله استقلال ، آزادی بیان ، نرفتن زیر بار ظلم دارد و توجه به مظلوم دارد.


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما نسبت به حوادث منطقه و فلسطین بی تفاوت باشیم دیگر آن عزت را نخواهیم داشت. همین سیاست مداران خارجی که در سخنانشان ملت ایران را تحقیر می کنند در دلشان ایران را تحسین می کنند.


پای اصولمان ایستادیم
وی گفت: می توانستیم از اول انقلاب از برخی موضوعات بگذریم و هزینه کمتری بدهیم اما مانند شیوخ کوچک منطقه می شدیم ما برای اینکه بزرگی خود را حفظ کنیم پای اصولمان ایستادیم.


لاریجانی خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را دادند تا از ایران حفاظت کنند. امروز توطئه های مختلفی برای ضربه زدن به ایران توسط دشمنان کشیده می شود. وقتی می بینند کشور ایران رهبری مقتدر دارد تلاش می کنند از روش های مختلف این اقتدار را از بین ببرند.


وی تاکید کرد: متاسفیم که برخی افراد متوجه نیستند ویا به عمد می خواهند اقتدار کشور را از بین ببرند. شما متوجه نیستید که این اقدام موجب ضربه زدن به اقتدار کشور می شود و ما را تبدیل به کشوری مانند لیبی می کند.
لاریجانی گفت: حفظ ایران جزو آرمان های شهدا بود. آنها تلاش می کردند مردم درهر موضوعی در امنیت باشند. اگر در کشور امنیت نباشد همه مشکلات به دنبال آن ایجاد می شود و سرمایه گذاری و آشفتگی های سیاسی به وجود آمده و ذهن ها به سمت یکپارچگی برای آبادانی کشور نمی رود.


اختلاف نظر در کشور طبیعی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته طبیعی است در جامعه ۸۰ میلیونی اختلاف نظر وجود دارد وباید آن را تحمل کرد اما همه بدانیم قوای یک حکومت هستیم و یک رهبر داریم.هدف همه ما ایجاد امنیت و آبادانی کشور است و قوای در ایران باید به یکدیگر برای حل مشکلات کمک کنند.


لاریجانی گفت: آمریکایی ها هر روز برای ما مشکلات جدید ایجاد می کنند و در منطقه داعش شکست می خورد و آنها را به افغانستان می برند و تلاش می کنند تروریسم همواره در منطقه زنده باشد. در این شرایط اگر فردی تلاش کند ذهن مردم را به هم بریزد و نگذارد آرامش در جامعه باشد خیانت کرده است.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما بعد از ۴۰ سال بلوغ یافته ایم و نباید اشتباهات تکرار شود و همه باید تلاش کنند تا چرخ تولید در کشور راه بیافتد. تا تولید در کشور راه نیافتد اشتغال ایجاد نمی شود.


وی گفت: تولید بستر امن و حمایت می خواهد تا سرمایه گذاری انجام شود. در این راستا مجلس و دولت وسایر بخش ها باید کمک کنند.


لاریجانی بیان کرد: امسال با کمک رهبر معظم انقلاب تصمیم مهمی در مجلس گرفتیم تا در روستاها چرخه مطلوب اقتصادی انجام شود و از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.به این نتیجه رسیدم در کنار روستاها امکان ایجاد شرایط اقتصادی را فراهم کنیم و به عنوان مثال اگر کنار روستایی معدن وجود دارد آن را فعال کنیم تا مردم در کنار کشاورزی در آن بخش هم فعال شوند.


ارائه تسهیلات ویژه برای آبادانی روستاها
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش می کنیم تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار کسانی بگذاریم که در اطراف روستاها سرمایه گذاری کنند و خوشبختانه این موضوع اجرایی شده و اگر خوب در کشور اجرا شود در سال های آینده نیز تکرار می شود.


وی بیان کرد: جوانانی که در روستا ها هستند و کسانی که از روستاها مهاجرت کرده اند می توانند به این عرصه ورود یافتند و مسئولان هم باید کمک های لازم را داشته باشند.


 لاریجانی گفت: در عرضه صادرات هم منابع پایداری برای این اقدام درنظر گرفته شده و فعالان این بخش مورد حمایت قرار خواهند گرفت. همچنین برای استفاده از منابع آبی تصمیم های خوبی گرفته شده که باید از روش های نوین کشاورزی بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار