رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای باران که از 2 روز گذشته در برخی مناطق این استان آغاز شده، تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۵۷۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 12 March 2018

به گزارش تابناک : یحیی قاینی پور، دوشنبه افزود: بارش 24 ساعت گذشته در پنج شهرستان استان شامل فریمان، مشهد، تربت حیدریه، تایباد و تربت جام گزارش شد که بیشترین آن با 4 میلی متر مربوط به فریمان بوده است.
وی بیان کرد: برای امروز بارشها در مناطق مختلف خراسان رضوی شدت می گیرد و از اواخر وقت امشب بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به شکل باران و برف رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: بر پایه پیش بینی های صورت گرفته بیشترین بارش ها به شکل رگبار توام با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری پیش بینی شده است.
رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت آسمانی ابری تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد به نسبت شدید برای مناطق مختلف خراسان رضوی پیش بینی شده است.
قاینی پور افزود: بیشینه دمای امروز مشهد 13 درجه سلسیوس پیش بینی شده که نسبت به روزهای گذشته کاهشی بیش از 10 درجه ای داشته و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز تغییری محسوسی نخواهد داشت.
فریمان با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای 25 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
بیشترین شدت وزش باد در این مدت در شهرستان تربت حیدریه با سرعت 61 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی حدود 210 میلی متر و در کشور حدود 250 میلی متر است. 
بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی میانگین بارندگی در تمامی شهرستان های این استان طی سال زراعی جاری کاهش یافته است. 
پاییز امسال کاهش بارندگی در استان خراسان رضوی به بیشترین حد خود رسید که طی اسفندماه با بارش های به نسبت خوب، کاهش بارندگی ها در این خطه تا حدی تعدیل یافته است. 

 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار