کد خبر: ۵۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 12 March 2018
تابناک / عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به دلیل رانتی که در پشت پرده واردات برنج وجود دارد و قدرت مافیای واردکنندگان این محصول جهاد کشاورزی برعکس مسیر رسیدن به خودکفایی برنج حرکت می‌کند.
 

محمدصادق حسنی جوریابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد بخش کشاورزی در سال گذشته، اظهارداشت: وضعیت کشاورزی کشور به سمت نابودی حرکت نمی‌کند بلکه دست‌هایی در کار است تا کشاورزی را به سمت نابودی سوق دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنج دومین محصول استراتژیک کشاورزی کشور ما برنج است، گفت: با یک حرکت کوچک می‌توانیم در تولید این محصول استراتژیک به خودکفایی برسیم، این موضوع قابل اثبات است اما به دلیل رانتی که در پشت پرده واردات برنج وجود دارد و قدرت مافیای واردکنندگان این محصول جهاد کشاورزی برعکس مسیر رسیدن به خودکفایی برنج حرکت می‌کند.

 

 

 
زمین کشاورزی شالیزار برنج

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشویق به نابودی کشاورزی بیشتر به چشم می‌خورد تا تشویق به سمت خودکفایی در تولید محصولات این بخش، ادامه داد: اینگونه اقدامات تنها در مسئله خودکفایی و تولید برنج وجود ندارد بلکه در تمامی بخش‌های مربوط به کشاورزی شاهد این مسائل هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در بخش دامداری نیز افراد را در حوزه انتخابیه به جهاد کشاورزی معرفی می‌کردیم برای دریافت تسهیلات اما به آنها اعلام می‌شود که اشباع شده است، این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل نابودی بخش کشاورزی محصوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امکان تولید گوشت در کشور وجود دارد اما اعلام می‌کنند اشباع شده و تسهیلات نمی‌دهند، این یعنی با برنامه درحال نابودی کشاورزی هستند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار