سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: سالانه 650 هزار تن گوگرد در استان ما تولید می‌شود که از این مقدار 350 هزار تن به مصرف داخلی‌ رسیده و 300 هزار تن آن صادر می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 13 March 2018

به گزارش تابناک : علی رسولیان شب گذشته در نشست خود با هیات تجاری کشور هندوستان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: کشور هند و فرهنگ تاریخی دو کشور ایران و هند برای ما بسیار مهم است. مشهد نیز سالانه پذیرای 30 میلیون گردشگر و زائر است و این استان مهم‌ترین محور ترانزیت کالا به کشور افغانستان و آسیای میانه بشمار می‌آید.

وی با بیان این‌که بالغ بر 44 ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد و صنایع معدنی این استان رشد خوبی داشته، عنوان کرد: هم‌چنین بیش از 6000 واحد صنعتی در استان ما فعالیت دارد و در بخش صنایع قطعه‌سازی، خودرو، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و فرش و موکت استان پیشرو در کشور هستیم.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز در بسیاری از محصولات، خراسان رضوی رتبه اول تا سوم را داشته و در زمینه تولید برخی از محصولات مانند زعفران، خشکبار، داروی گیاهی و پسته تولیدات بسیار خوبی را شاهد هستیم.

رسولیان افزود: با وجود این ظرفیت‌ها روابط تجاری ما با هندوستان روابط مناسبی نبوده و این کشور هجدهمین شریک تجاری با خراسان رضوی و ششمین شریک تجاری با ایران است.

وی با اشاره به این‌که ما آمادگی جدی برای توسعه همکاری با هند را داریم، خاطرنشان کرد: هم‌چنین در حوزه گردشگری زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌توانیم با کشور هند تعاملات خوبی را در این زمینه انجام دهیم.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به مشکلات کم‌آبی که در خراسان وجود دارد، در حوزه کشاورزی و تصفیه آب و فاضلاب نیز بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری مشاهده می‌شود.

رسولیان تاکید کرد: در حوزه تولید برق از انرژی خورشیدی و بادی نیز موقعیت و جایگاه خوبی داریم و آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران هندی را در این بخش نیز هستیم. علاوه بر این موارد در بخش معدنی و صنایع معدنی مانند فولاد، مس و فرآوری‌های مواد معدنی و... نیز امکان سرمایه‌گذاری خوبی در استان ما وجود دارد.

وی گفت: در حوزه فناوری و اطلاعات نیز استان ما پیشرو بوده و در این امر نیز نیازمند استفاده از تجربیات کشور هندوستان خواهیم بود.

رسولیان اظهار کرد: قانون سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران اجازه می‌دهد که یک شرکت با صددرصد مالکیت هندی آن را ثبت کند و چهار مقام ارشد وزارتخانه ایران این مجوز سرمایه‌گذاری را نیز تایید می‌کنند.

وی با بیان این‌که در سال جاری 580 میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی در استان خراسان رضوی جذب شده، عنوان کرد: علاوه برآن با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که چینی‌ها و فرانسوی‌ها در حوزه کاغذ، معدن و صنایع انجام دادند، نتایج خوبی برای ما به همراه آورده است. هم‌چنین در استان ما پروژه‌های زیربنایی خوبی مانند قطار، راه، قطار شهری و آب آمادگی پذیرش هرگونه سرمایه‌گذاری را دارد.

رسولیان با بیان این‌که ما در این دولت خود را موظف به حمایت از سرمایه‎گذاران علی‌الخصوص سرمایه‌گذاران خارجی می‌دانیم، تاکید کرد: با این هدف هر شرکت خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری کند، مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت و مسائل مربوط به شرکت‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از امکانات دیگری که در کشور ما وجود دارد، پالایشگاه‌ خانگیران است که میعانات گازی بسیاری را تولید می‌کند، تصریح کرد: سالانه 650 هزار تن گوگرد در استان ما تولید می‌شود که از این مقدار 350 هزار تن به مصرف داخلی‌ می‌رسد و 300 هزار تن آن صادر می‌شود.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: هم‌چنین 9 درصد گاز ایران از طریق پالایشگاه باجگیران تولید می‌شود و ما هرگونه آمادگی برای صادارت گوگرد به هندوستان را خواهیم داشت.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار