معاون حمل و نقل شهرداری مشهد خبر داد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایجاد پارکینگ ویژه زائران در میدان فردوسی خبر داد .
کد خبر: ۵۷۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 13 March 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ وحید برکچی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشستی که صبح امروز به مناسبت تشریح برنامه های این معاونت برای استقبال از بهار 97 برگزار شده بود اظهار کرد:بیشترین حجم سفرهای درون شهری توسط ناوگان اتوبوسرانی انجام می شود در همین راستا به جهت افزایش رفاه شهروندان یک ساعت به مدت خدمات دهی این ناوگان افزوده شده است و از ساعت 6 صبح تا 9:30 شب سرویس دهی به شهروندان انجام خواهد شد.با بهره برداری از 210دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید که دیروز توسط ریاست محترم مجلس شورای اسلامی رونمایی شدند عمر ناوگان ما به شش سال خواهد رسید که این گام مهمی در راستای کاهش آلودگی هوا و سرویس دهی مناسب تر به شهروندان خواهد بود . برای روز اول فروردین که در مشهد میزبان سخنرانی مقام معظم رهبری خواهیم بود و همچنین روز 13 فروردین تمهیدات ویژه ای برای سرویس دهی پیش بینی شده است .همچنین برای ارائه سرویس های دربستی و سرویس دهی مناسب به محل های اسکان زائرین نیز پیش بینی های لازم شده است.با همکاری آستان قدس نیز پارک سواری در محل میدان فردوسی ایجاد شده است تا شهروندان و زائرین وسیله نقلیه خود را پارک کنند و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تردد کنند.


وی افزود:در بخش سازمان پایانه ها نیز تمامی پرسنل این سازمان در ایام عید به صورت آماده باش کامل قرار دارند تا خدمات رسانی به زائرین به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.


برکچی بیان کرد:قطار شهری نیز در ایام پایانی سال ، روز اول فروردین و همچنین روز طبیعت با کاهش سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاهها و همچنین افزایش ساعت کاری درخط یک و دو به شهروندان سرویس دهی خواهد کرد.تمامی اقدامات لازم برای اتصال خطوط یک و دو نیز صورت پذیرفته است و هم اکنون در مرحله تست قرار دارد و امیدواریم ابتدای سال آینده این خطوط به یکدیگر متصل شوند.


معاون حمل ونقل شهردای مشهد گفت:در بخش تاکسیرانی نیز بزودی سیستم های هوشمند پرداخت با استفاده از مشهد کارت در تاکسی های نصب می شود.100 ناظر ویژه تاکسیرانی در این ایام بر عملکرد تاکسیرانان در سطح شهر نظارت میکنند .همچنین 100ون نیز در اطراف حرم برای سرویس دهی در این ایام آماده خواهند بود.


وی خاطرنشان کرد:در حوزه سازمان حمل و نقل ترافیک نیز از دوربین های ثبت تخلف و دوربین های نظارت تصویری برای روان سازی ترافیک سطح شهر به صورت ویژه استفاده خواهد شد. رفع مشکلات خط کشی معابر سطح شهر نیز با استفاده از اکیپ های ویژه ای در حال انجام است .طرح ترافیک در ایام نوروز طبق روال سال جاری ادامه خواهد داشت ولی برنامه های برای افزایش این محدوده در سال آینده خواهیم داشت که بعد از تصویب در شورای همتا اجرایی خواهد شد.همچنین از 5 ماشین سیار ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی که در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است برای کنترل تخلفات استفاده خواهد شد.


برکچی اظهارکرد:در حوزه سازمان حمل و نقل بار نیز گشت های بازرسی در ایام عید فعال خواهند بود.در بخش شرکت ترافیک هوشمند الیت و مدیریت پارکینگ های سطح شهر نیز حدود 30000جای پارک موقت در هسته مرکزی و اطراف آن برای استفاده شهروندان و زائرین مهیا شده است.


در پایان نشست نیز از کتاب پارکبانی که با توجه به تجربه هفت ساله شرکت الیت آماده و شامل مطالب آموزشی برای پارکبانان بود توسط معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیر شرکت ترافیک هوشمند الیت حسین هاشم زادگان رو نمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار