کد خبر: ۵۷۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 13 March 2018

تابناک / نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از عملکرد دولت در تحقق شعار سال 96 گفت: دولت درباره تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکنون اقدام جدی و عملی از خود نشان نداده و در این حوزه منفعلانه عمل کرده است.

ولی داداشی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در آستارا در انتقاد از عملکرد دولت در تحقق شعار سال 96 اظهار کرد: دولت تدبیر و امید درباره تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکنون اقدام جدی و عملی از خود نشان نداده و این در حالی است که سال 96 تا کمتر از 10 روز دیگر تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه تحقق شعار سال 96 منفعلانه عمل کرده است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید سال 96 را بیشتر با شعار دادن، جلسه برگزار کردن و همایش گرفتن سپری کرد درحالی‌که با شعار، جلسه و همایش‌های آبکی اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری تحقق نمی‌یابد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بالای هشت میلیون نفر بیکار تحصیل‌کرده در کشور بیان کرد: اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای این تعداد جوان تحصیل‌کرده بیکار با سفارش‌های الکی، بروکراسی‌های اداری و کاغذی‌بازی صورت نمی‌گیرد.

داداشی برخورداری از تسهیلات ارزان‌قیمت را از دغدغه‌های تولیدکنندگان دانست و افزود: تسهیلاتی که دولت تحت‌عنوان وام تولید و صنعت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد ارزان‌قیمت نبوده و نرخ سود بانکی این تسهیلات 18 درصد است که با این نرخ بالای سود بانکی کمر تولیدکننده خرد می‌شود.

وی کار روی اقتصاد دریامحور و قرار دادن منابع ملی کشور در اختیار جوانان جهت اشتغال‌زایی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی را از دیگر راه‌های تحقق شعار سال دانست و افزود: تاکنون هیچ‌گونه حرکت و همتی در این حوزه‌ها از سوی دولت تدبیر و امید انجام ‌نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تنها دستاورد دولت در بخش صنعت گردشگری را وجود بروکراسی‌های اداری و دوندگی‌های الکی برای سرمایه‌گذاران دانست و گفت: سرمایه‌گذاری را می‌شناسم که بعد دو سال رفت‌وآمد از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پشیمان شده است.

داداشی با بیان اینکه اگر دولت توان اشتغال‌زایی را ندارد باید فرصت را در اختیار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی قرار دهد افزود: مدیریت کشور در راستای اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری ضعیف و لاک‌پشتی بوده و این روش دولت در رفع معضل بیکاری با شکست مواجه می‌شود.

وی به وجود دستان پشتِ پرده جهت آسیب زدن به نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعضی از مسئولین با حرکت‌های لاک‌پشتی، رفتارهای نادرست، سوءمدیریت‌ها و اختلاس‌ها در تلاش هستند تا مردم را نسبت به‌نظام و انقلاب اسلامی بدبین کنند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در خانه ملت با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید امکان دارد با بی‌تدبیری خود ناامیدی را در مردم افزایش دهد افزود: اختلاس کردن، قرار دادن موانع پیش‌روی سرمایه‌گذار و رفتار بد با ارباب‌رجوع در ادارات از جمله دستاوردهای دولت در یک سال اخیر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار