مدیر کل صدا و سیمای استان یزد ضمن تشریح برنامه‎‎های نوروزی این مرکز در بخش‎‎های صدا، سیما و خبر، اظهار کرد: رویکرد کلان صدا و سیما در انجام وظایف خود ایجاد شادابی، نشاط، امید و حرکت و پویایی در جامعه است.
کد خبر: ۵۷۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 14 March 2018

«احمد پهلوانیان» امروز در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق، افزود: صدا و سیما از یک سو بازتاب دهند خدمات حاکمیت و از طرف دیگر انعکاس دهنده مطالبات مردمی است و ظیفه دارد این نقش رسانه‎‎ای خود را به خوبی ایفا کند.

 وی گفت: سیاست صدا و سیما بر این نیست که علی رغم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و حاکمیت در جهت رفع آنها تلاش می‎‎کند، روحیه یاس و نومیدی را در جامعه بسط دهد.

«داوود سیروس» معاون صدای این مرکز نیز در ادامه به تشریح برنامه‎‎های رادیوی یزد در ایام نوروز پرداخت و گفت: کنداکتور برنامه‎‎های رادیوی یزد از 26 اسفندماه تا 13 فروردین ماه به صورت ویژه تغییر خواهد کرد و ضمن حفظ پخش 24 ساعته خود دارای ماهیت شاد خواهد شد.

وی البته به برخی مناسبت‎‎های دینی مانند شهادت امام هادی(ع)، میلاد امام جواد(ع) و امیرالمونین(ع) در روز اول فروردین ماه نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‎‎های رادیوی یزد در این ایام متناسب با این مناسبتها برنامه‎‎ریزی شده است.  

به گفته سیروس، در این مدت رادیوی یزد 117 ساعت برنامه تولیدی، 170 ساعت برنامه تامینی و 117 ساعت نیز بازپخش برنامه‎‎های فاخر ایام امسال را روی آنت خواهد برد.

وی با بیان این که برنامه تحویل سال 97 متاثر از شهادت امام هادی(ع) در راستای غنای فرهنگی تمام مخاطبان تهیه و پخش خواهد شد، افزود: امسال در ایام نوروز دو ویژه برنامه باغ بهار به مدت 2 ساعت در صبح‎‎ها و بهار کویر به مدت 2.5 ساعت در عصرها تهیه و پخش خواهد شد.  

معاون صدای مرکز یزد از دیگر برنامه‎‎های نوروزی رادیوی یزد به سریال پارچه نگار، مستندهای فاخر سال، ترانه باران، معرفی جاذبه‎‎های گردشگری استان، بسته ‎ های مسافرتی، شاخه نبات، گلگشت و یکسری از برنامه‏‏های شاد و طنز دیگر اشاره کرد.

وی از برگزاری سه پویش «ایمن برانیم تا سالم بمانیم»، «همه با هم ایران را پاکیزه نگاه داریم» و «یزد پایدار با مصرف هوشمندانه آب» نیز در رادیوی یزد خبر داد.

«جبرئیل نجفی» معاون سیمای صدا و سیمای مرکز یزد هم در این نشست از اجرای ویژه برنامه‎‎های نوروزی شبکه تابان از 26 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 97 خبر داد و تصریح کرد: در این مدت 6500 دقیقه برنامه تولیدی و به همین میزان نیز برنامه تامینی و بازپخش از شبکه تابان پخش خواهد شد.

وی از مهمترین برنامه های تولیدی شبکه تابان به سریال خانه میراثی که در 13 قسمت 45 دقیقه‎‎ای میهمانان مخاطبان است خبر داد و گفت: برگزاری ویژه برنامه تحویل سال با توجه به شهادت امام هادی(ع) در امامزاده جعفر یزد، برنامه صبحگاهی جشن شکوفه به مدت 2 ساعت از مناطق دیدنی یزد، برنامه شبانه بهاری که در 5 شهرستان یزد تهیه و پخش می‎‎شود، از برنامه‎‎های نوروزی سیمای یزد خواهد بود.

نجفی افزود: برنامه بهار نارنج یکی دیگر از برنامه ‎‎های نوروزی شبکه تابان است که به مدت 2 ساعت هر روز با تعامل و همکاری مخاطبان پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: دیار یزدان، برنامه معارفی چشمه باران، ویژه برنامه‏‏های نوروزی پزشک شما، برنامه ‎‎ های آن روزها و امروز روز توست ویژه دفاع مقدس، یادگاری و همچنین ویژه برنامه متفاوت چهلمین سالروز قیام مردم یزد در روز دهم فروردین، از دیگر برنامه‎‎های شبکه تابان در نوروز امسال است.

وی از پخش فیلم‏‏های سینمایی جدید از شبکه تابان در این ایام نیز خبر داد و گفت: علاوه بر این برنامه‎‎های تامینی مانند مستندهای فاخر، کلاه قرمزی و خنده بازار و غیره نیز در این ایام روی آنتن شبکه تابان خواهد رفت.

«حمید رضا جعفری» معاون خبر صدای و سیمای یزد نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد برنامه‎‎های خبری صدای و سیمای یزد در این ایام، از اهتمام و گرایش اخبار استان به موضوعات گردشگری و معرفی آداب و رسوم یزدی‎‎ها در نوروز سخن گفت.

«مجتبی علی‏‏بخشی» معاون فضای مجازی صدای و سیمای یزد هم در این نشست از تولید برنامه‎‎های مختلفی شامل عکس نوشته، پوستر، دابسمش، موشوگرافی، پاکدست‎‎ها، گیف‎‎ها و غیره برای ایام نوروز خبر داد که قرار است از طریق کانال‎‎های تلگرام، اینستا گرام و سروش در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی همچنین از تهیه نسخه اولیه یک اپلیکیشن در این مرکز که از نوروز امسال در نرم افزار بازار قابل ارائه خواهد بود، سخن گفت و افزود: مخاطبان از طریق این اپلیکیشن برنامه‎‎های زنده و البته معرفی یزد و نقاط گردشگری آن را می‎‎توانند مشاهده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار