مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رشد ۲۶۰ درصدی خرید کتاب در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 14 March 2018

علی غیاثی ندوشن در آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد که در سالن فرهنگ این اداره برگزار شد با اشاره به اینکه افزایش تعداد کانون‌ها و کیفیت بهتر برنامه‌ها با هدف تفاوت با دیگر استان‌ها در دستور کارمان بود اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی با توجه به محدودیت‌های که وجود داشت به جاهای خوب رسید و توانستیم بسیاری از پروژه‌هایی که در استان به آن پرداخته نشده بود، با توجه ویژه آن‌ها را راه اندازی کنیم.

مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه در حوزه پژوهشی سعی کردیم فعالیت‌هایی انجام دهیم که تکراری و شبیه دستگاه‌های دیگر نباشد گفت: یکی از رویکردهای پژوهشی در استان بازخوانی فرهنگ عامه در شهرستان‌ها بود و بسیاری از آداب و رسوم با رفتن نسل قدیم در حال فراموشی است که در این باره تلاش داشتیم فعالیت‌های بسیاری در استان انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب اتفاقات خوبی در استان یزد افتاد و جزء 10 استان کشور هستیم که کلیه فعالیت‌های صدور مجوز چاپ کتاب در استان یزد صورت می‌گیرد افزود: قبلاً ناشرین برای چاپ کتاب خود باید ماه‌ها منتظر صدور مجوز می‌شدند که با این کار بسیاری از مشکلات ناشران استان حل شد.

غیاثی ندوشن با اشاره به اینکه استان یزد در این سال‌ها جز روستاهای برتر کتاب بود گفت: روستای شمسی رستاق استان یزد سال قبل به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور معرفی شد که بسیار ارزشمند بود.

مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: در بحث نمایشگاه کتاب چند سال توقف ایجاد شده بود و سال 92 هم این رویداد دانشگاه یزد با فضای محدود و ناشرین محدود برگزاری شد ولی در این سال‌ها با حمایت و مشارکت بخش خصوصی موفق به برگزاری این نمایشگاه به صورت سالانه و با حضور ناشرین بسیاری از سراسر کشور در استان یزد در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد باشیم.

وی به افزایش 260 درصدی خرید کتاب بود در استان یزد اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها سعی کردیم که کتاب‌هایی در زمینه‌های فرهنگی و هنری و با حمایت کامل از ناشرین استان به چاپ برسانیم که نتیجه آن‌هم رشد خرید کتاب و علاقه بیشتر هم استانی‌های عزیز یزد به کتاب شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار