رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد خبرداد؛
 رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد گفت: طرح مصوب استحکام بخشی قنات جهانی قصبه گناباد سال ۹۷ آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 14 March 2018

استحکام بخشی قنات جهانی قصبه در سال ۹۷

 

به گزارش تابناک رضوی؛ علیرضا شناسایی در خصوص برنامه های ستاد نوروزی گناباد اظهار کرد: زمانی که قنات قصبه گناباد ثبت جهانی شده ورود گردشگر به گناباد رشد چشم گیری داشته است.


وی افزود: ستاد سفرهای نوروزی گناباد از ابتدای اسفندماه برنامه ریزی خود را شروع کرده و هفته آینده نیز با برگزار مانوری فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.


رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد ابراز کرد: با توجه به افزایش گردشکر در سال گذشته و امسال، باید تمامی دستگاه ها اداره میراث فرهنگی را یاری کنند که بهترین کمک را شوراهای و شهرداری در محیا کردن قنات قصبه برای بازدید گردشگران داشته است.


وی افزود: در محل قنات قصبه نمایشگاه های صنایع دستی و دیگر محصولات پیش بینی شده و از سوی خانه هایی به شکل خانه های فنجان قدیم نیز ساخته شده است.


شناسایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع خطر از ورودی های قنات قصبه تصریح کرد: بعد از ایام نوروز طرح مصوب استان در خصوص ورودی قنات با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی آغاز خواهد شد ولی در خصوص دیگر اقدامات در محدوده قنات باید طرح جامع آن آماده شود.


رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد خاطرنشان کرد: در تونل شماره دو قنات قصبه امسال نورپردازی صورت خواهد گرفت و لیدرها نیز آموزش های لازم را دیده و به زبان انگلیسی نیز برای میزبانی از گردشگران خارجی مسلط شده اند.
شناسایی اظهار کرد: برنامه ما این است که دیگر نقاط دینی و آثار گناباد نیز برای گردشگران معرفی شود و در ایام نوروز تورهای گناباد گردی یک روزه  برگزار خواهیم کرد.


وی در خصوص دیگر اقدامات ستاد سفرهای نوروزی گناباد تصریح کرد: بیش از ۸ هزار نقشه و معرفی جاذبه های گردشگری گناباد چاپ شده و فضا سازی داخل شهر نیز در حال انجام است.


شناسایی با اشاره به پیش بینی دو برابر شدن ورود گردشگران به گناباد تصریح کرد: ۵ اقامتگاه بوم گردی به همراه دو هتل و دو خانه معلم توسط اداره میراث فرهنگی برای میزبانی از گردشگران آماده شده و آموزش و پرورش نیز پیش بینی های لازم را در خصوص اسکان انجام داده است.


رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد خاطرنشان کرد: همانند سال های گذشته طرح آرامش بهاری توسط اداره اوقاف و امور خیریه در بفاع متبرکه نیز انجام خواهد شد.


شناسایی خاطنشان کرد: گناباد یکی از شهرهای خراسان رضوی در خصوص برگزاری مراسم های نوروزگاه است که امسال این مراسم در گناباد و روستای بیلند همراه با برگزاری بازی های بومی محلی انجام خواهد شد و روستاهای دیگر گناباد نیز برنامه هایی برای ایام عید دارند که در ۲۲ روستای گناباد به مناسبت عید برنامه هایی اجرا و سه بازارچه صنایع دستی نیز در ورودی های گناباد راه اندازی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار