مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: نتایج اکثر تست‌ها و آزمایش‌های آنفلوآنزاهای دامی در استان منفی بوده است.
کد خبر: ۵۷۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 15 March 2018

به گزارش تابناک : احمد شریعتی صبح پنجشنبه در نشست خبری  از اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در ایام نوروز ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در خراسان رضوی اجرا می‌شود و در طرح نوروزی ۹۷ تعداد ۱۲۰ اکیپ بازرسی با حضور نمایندگان دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در  استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی ۹۶ تعداد ۱۲ هزار ۳۹۵ مورد بازدید انجام شد افزود: از مجموع بازدیدهای انجام شده هزار و ۱۱۴ مورد فعالیت غیربهداشتی بود و از این تعداد ۱۲۲ مورد  به مراجع قضایی ارجاع شد .همچنین  ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی جمع آوری و به ۵۸ مورد شکایت مردمی رسیدگی شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات کاری ما نظارت شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌ها در زمان ذبح دام بوده است و در ۱۱ ماه نخست سال ۹۶ تعداد ۱۳۱ هزار بازدید در استان داشتیم که ۱۱۲۰ مورد منجر به تشکیل پرونده و ارجاع پرونده به مراجع قضایی شد. همچنین یک میلیون و ۱۳۲۰ کیلوگرم فرآورده خام غیربهداشتی جمع آوری و ۵۰ واحد متخلف پلمپ شده و در این مدت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک، ۹۰ هزار دام سنگین و ۷۰ میلیون طیور مورد بازدید قرار گرفت.

شریعتی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی حوزه‌ای وسیع در بخش‌های تولید، اشتغال و نظارت بوده است، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید اتفاقات مبارکی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتاده و مصرف سرانه گوشت مرغ به ۲.۴۰ میلیون تن و تولید  شیر به ۱۰ میلیون تن رسید.

وی بیان کرد: در تولید گوشت مرغ با ۱۵۰ هزار تن تولید و تخم‌مرغ با ۹۰ هزار تن مقام دوم و گوشت قرمز با ۸۰ هزار تن مقام اول و شیر با ۹۰۰ هزار تن مقام سوم را در کشور داریم و به طور کلی ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت دام و طیور و تولید کشور را داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه‌خراسان رضوی در سال ۹۶ کمترین خسارات دامی را داشته است، گفت: در مجموع  ۳ واحد دامی (۲ واحد صنعتی و یک واحد سنتی) و میزان تلفات کمتر از یک دهم درصد بوده است و نتایج اکثر تست‌ها و آزمایش‌های آنفولانزاهای دامی خوشبختانه منفی و چند مورد محدود هم معدوم شده‌اند.

شریعتی بیان کرد: در خراسان رضوی  یک واحد صنعتی غیرمجاز با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه و ۴ واحد بومی روستایی با ظرفیتی محدود به دلیل آنفلوآنزای پرندگان معدوم شده است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار