پردیس سینمایی تازه تاسیس گلشن آرمیتاژ در شب افتتاحش و در شرایطی که با حضور مقامات بلندپایه استانی افتتاح شده بود؛ توسط نیروی انتظامی پلمپ شد.
کد خبر: ۵۷۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 15 March 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در آیین افتتاحیه این سینما بالاترین مقام‌های امنیتی استان از جمله دکتر سید جواد حسینی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مقامات تاثیرگذار مشهدی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بازیگران سینمای ایران از جمله داریوش ارجمند، اکبر عبدی و... حضور داشتند و سالار عقیلی نیز به اجرای زنده موسیقی پرداخته بود.


رئیس اداره سینمایی ارشاد اسلامی خراسان رضوی شامگاه گذشته در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ابراز بی‌اطلاعی از چنین رویدادی اظهار کرد: مراسم بدون هیچ مشکلی تا پایان برگزار شد و همه بخش‌های مراسم نیز بدون هیچ مشکلی اجرا شده‌اند. 


عباس خوش‌آهنگ در پاسخ به سوالی در خصوص شایعاتی مبنی بر مجوز نداشتن برنامه به عنوان علت پلمپ آن، عنوان کرد: مجوز این مراسم را چه کسی غیر از ارشاد باید صادر می‌کرده است آن هم در مراسمی که بالاترین مقام‌های امنیتی استانی حضور داشته‌اند و میهمانانی از سراسر کشور حاضر بوده‌اند. 


وی ابراز امیدواری کرد: چنین مساله‌ای صحت نداشته و روی نداده باشد. 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد نیز از چنین رویدادی ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این شایعه باید از طریق نیروی انتظامی پیگیری شود. 


کاظم دبیری به ایسنا گفت: سینما کاملا بر اساس مقررات راه‌اندازی شده و با اداره اماکن نیروی انتظامی هم مکاتبه شده و برنامه هم مفصل انجام شده و بنده از پلمپ مجموعه بی‌خبرم. 


بی‌خبری مسئولان ارشاد از پلمپ سینمای تازه تاسیس در شرایطی رخ می‌دهد که برخی از اعضای شورای شهر مشهد در کانال تلگرامی خود این موضوع را تایید کرده‌اند؛ در این خصوص به متنی که در کانال شخصی امیر شهلا نماینده مردم مشهد در شورای شهر منتشر شده است اکتفا می‌کنیم و منتظر پاسخ مسئولان استانی در خصوص این رویداد نامرسوم می‌مانیم. 


در بخشی از یادداشت شهلا با اشاره به مهجوریت آیین گفت‌وگو و مدارا در کشور آمده است: در مشهد اما، داستان افتتاح سینمای گلشن به دست مسئولین سیاسی و ارشادی استان و چندلحظه بعد، پلمپ آن توسط دستگاه انتظامی، گویای همین حقیقت تلخ و عریان است که فرهنگ گفت‌وگو، تعامل، مدارا و تحمل، حتی میان دستگاه‌ها و دوایر دولتی یا حکومتی وجود ندارد و عادت کرده‌ایم گره‌های ساده را خوب کورِکور کنیم، آن‌گاه با دندان، برای گشودن‌اش به جهد برخیزیم.


وی می‌افزاید: حتما یادتان هست چندماه پیش در همین شهر، دانشگاه علوم پزشکی برای بازپس گرفتن سالنی که به عاریه در اختیار فرهنگ و‌ ارشاداسلامی قرار داده بود، شبانه به آن تماشاخانه هجوم‌ برد تا پس از بازپس‌گیری آن، قفل و کلید درب هایش را تعویض کند! آن موقع هم نوشتم تا یاد نگیریم چگونه مشکلات و افتراقات‌مان را رو در رو، بدون نیاز به شحنه و داور مرضی الطرفین، حل و فصل کنیم، در خانه و شهر و استان، طرفی نبسته‌ایم.
این عضو شورای شهر مشهد معتقد است: زبان گفت‌وگوی میان ما، هرچه پربار‌تر و پر رهروتر باشد، راه برای سوء تفاهم های آنچنانی، که از زندان و شحنه و پاسبان می‌گذرد، بسته‌تر می‌شود.یاد مردی بخیر که می‌گفت: من با تو مخالف ام اما، جانم را می دهم تا تو حرف‌ات را بزنی...


به هر ترتیب چنین رویدادهایی زیبنده شهری که می‌خواهد بیرق‌دار فرهنگ و هنر کشور بوده و در مقیاس جهانی حرف برای گفتن داشته باشد نیست؛ اگر مشکلی در این مجموعه هست باید پیش از افتتاح برطرف شود و نیروی انتظامی از چنین رویدادهایی پیش‌گیری کند و از دیگر سو اداره ارشاد نیز باید به نحوی سنجیده عمل کند که احتمال چنین مشکلاتی مرتفع شود نه اینکه پس از پلمپ شدن یک مجموعه آن هم در شب افتتاح آن صرفا به ابراز بی‌اطلاعی در خصوص چنین رویدادی اکتفا کنند. 

 منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار