مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: برای تجمیع آثار فرهنگی و مکتوب دفاع مقدس نیازمند احداث کتابخانه تخصصی در این حوزه هستیم.
کد خبر: ۵۷۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 15 March 2018

به گزارش تابناک : سردار حبیب الله میرزایی روز پنجشنبه یکی از ضعف‌های جدی در حوزه فرهنگی استان هرمزگان را تجمیع نشدن آثار فرهنگی دانست و اظهار داشت: برای احداث کتابخانه تخصصی دفاع مقدس نیاز به مشارکت تمامی دستگاه های فرهنگی است. 
وی ادامه داد: افزودن درس دفاع مقدس به کتاب های درسی دانش آموزان یکی از شیوه های معرفی شهیدان در بین نسل نوجوان است که در برنامه تحصیلی سال آینده آموزش و پرورش قرار دارد.
مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان احداث تندیس شهیدان در ورودی شهر را از دیگر راهکارهای فرهنگی در بخش معرفی شهیدان استان هرمزگان عنوان کرد. 
میرزایی تدوین نقش زنان را یکی دیگر از برنامه های مهم فرهنگی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان اعلام کرد و یاد آور شد: در راستای معرفی مادران و همسران شهیدان، نقش مادران و همسران نیز باید برجسته شود.
شهیده فاطمه نیک معروف به ام الشهدای جزیره هرمز برجسته ترین شهیده زن در استان هرمزگان است که 9 نفر از محارمشان در طول انقلاب و دفاع مقدس به شهادت رسیده و خود نیز از شهدای جمعه خونین مکه در مرداد 1366 است.
در راستای ترسیم شاخص و برجسته بودن نقش این شهیده، مستند «ماشیرین» به کارگردانی محمود شهبازی و تهیه کنندگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان تولید شده است. 
وی ابراز کرد: برای ایجاد پژوهشگاه دفاع مقدس و تدوین دایره المعارف دفاع مقدس به عنوان طرح های فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در نشستی با اعضای شورای شهر براهمیت این طرح های فرهنگی تاکید شده است. 
مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون 130 هزار سند از شهدای هرمزگان جمع آوری شده است.
استان هرمزگان بیش از یک هزارو 260شهید در دوران پیروزی انقلاب، 8 سال دفاع مقدس، مبارزه با اشرار، جنگ خلیج فارس، هواپیمای مسافری، مکه ، سامرا و مدافعان حرم تقدیم کرده است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار