روز جمعه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
با نزدیک شدن به ایام عید و با توجه به اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معضلات و مشکلات شهر یاسوج در فصول گردشگری آگاه شده است ، صبح امروز به همراه شهردار یاسوج از نقاط مختلف این شهر بازدید نمود تا میزان آمادگی پایتخت طبیعت ایران را برای میزبانی گردشگران نوروزی از نزدیک ببیند.
کد خبر: ۵۸۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 16 March 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با نزدیک شدن به ایام عید و با توجه به اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معضلات و مشکلات شهر یاسوج در فصول گردشگری آگاه شده است ، صبح امروز به همراه شهردار یاسوج از نقاط مختلف این شهر بازدید نمود تا میزان آمادگی پایتخت طبیعت ایران را برای میزبانی گردشگران نوروزی از نزدیک ببیند.
هفته گذشته بود که استاندار با همان صراحت همیشگی و بی تعارف ، از عدم تغییر ملموس شهر یاسوج در 6 ماه مدیریت مقدم بر شهرداری این شهر انتقاد کرد.
انتقاد هفته گذشته احمدی از شهردار یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست تنظیم بازار استان با انتقاد از وضعیت شهر یاسوج افزود: ۶ ماه از مدیریت شهردار جدید می‌گذرد اما هنوز اتفاق خاصی در این شهر ندیده‌ایم و هر بار با خود می‌گوییم شاید می‌خواهد شب عید با یک کار اساسی ما را سورپرایز کند، این در حالی است که اگر قرار است کار شود باید بعد از چند ماه از تصدی مدیریت نمود آن نمایان شود. مسافران و گردشگران وارد این شهر می‌شوند.

احمدی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود در این مدت زمان باقی مانده شرایط برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی در استان مهیا شود، عنوان کرد: شهرداری یاسوج چراغانی کردن، روشنایی معابر، اسکان مسافران و جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها را در آستانه عید نوروز در دستور کار قرار دهد.

 خبر خوش از پل چهارم

صبح امروز استاندار در بازدیدی سرزده و بدون از هماهنگی قبلی ، از پروژه ها و همچنین از سطح شهر یاسوج سرکشی نمود  که البته شهردار یاسوج هم در این بازدید استاندار را همراهی می کرد.
اولین مکانی که مورد بازدید سرزده قرار گرفت ، پروژه پل چهارم بشار بود که توضیحات نستهن مقدم در خصوص پیگیری نکاتی که استاندار در بازدیدهای قبل گفته بود ، تا حدودی احمدی را در زمینه پیشرفت های این پل قانع کرد و احمدی هم گفت: پل چهار بشار یاسوج مرداد ماه 97 زیربار ترافیک می‌رود.

علی‌محمد احمدی در خصوص پل چهارم بشار بیان کرد: این پل مهم  و استراتژیک تا مرداد ماه 97 زیر بار ترافیک خواهد رفت.
احمدی در یاسوج گردی خود به شهردار چه گفت؟ / دلایل عصبانیت احمدی بر پل سوم بشار ! / خبر خوش از پل چهارم / گروهی غیردولتی که احمدی را بر سر ذوق آورد + تصاویر
 
استاندار در یاسوج گردی خود به شهردار چه گفت؟
یکی ازنکات جالب این بازدید میدانی از یاسوج ، گردش در نقاط مختلف شهر بود که با توجه به مسیرهای بازدید ، کاملا مشخص بود ، نقاط مهم و دارای بیشترین مشکلات ، مد نظر استاندار بوده و نستهن مقدم به صورت میدانی متوجه انتقادات هفته پیش استاندار شده است.
در مسیرهایی که استاندار بازدید نمود ، برخی مشکلات کاملا مشهود بود ! از ترافیک هایی که خودروهای میوه فروش در سطح شهر ایجاد می کردند  و بساط دستفروشی هایی که کل پیاده روها در ورودی شهر و سطح شهر را اشغال کرده بودند ، تا ساختمان های مخروبه ای که چهره نازیبایی به فضای کلی شهر می دادند و برخی ریزه کاری های فضای سبز که برای بهبود کیفیت آن ها چندان هزینه ای را متوجه شهرداری نمی نماید!
لازم به توضیح است در این بازدید تکاپوی جدی کارگران برای زیباسازی و مهیا نمودن شهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی کاملا مشهود بود و به نظر می رسید علی رغم مشکلات جدی که شهر یاسوج با آن ها مواجه است اما شهرداری یاسوج در این مدت به شدت تلاش نموده است که شهر را آماده ورود گردشگران نماید. 
 
 دلایل عصبانیت احمدی بر پل سوم بشار !
پل سوم بشار ، پروژه ی دیگری بود که احمدی و سایر بازدیدکنندگان از آن سرکشی نمودند و البته در مقطعی هم باعث عصبانیت استاندار شد!
پروژه سوم بشار که به طنز در رسانه ها با عنوان پل تاریخی(به جهت طولانی شدن بهره برداری) معروف شده است ، از همان روزهای نخست مدیریت احمدی بر استانداری کهگیلویه و بویراحمد وی را مصمم به پایان دادن کار احداث و بهره برداری این پروژه نمود و می توان ادعا کرد که پیگیری های مداوم وی تا حدود زیادی کار را رو به جلو برده است و به مراحل پایانی نزدیک کرده است.
اما در بازدید امروز وقتی استاندار پیگیر پیشرفت کار بود در مقطعی از کند شدن کار در چند روز اخیر ناراحت شد و به مجری کار در محل که دلیل کندی کار را بارش باران عنوان می کرد ، گفت : کاملا مشهود است که امروز به صورت صوری  کار می کنید و اگر در همان حالت تعطیلی می ماندید بهتر بود!
وی عنوان کرد: برخی پیمانکاران و حتی ناظران طرح های عمرانی به هنگام بازدید مسئولان اجرایی به یکباره و خارج از عرف و منطق اقدام به انجام کارهای نمایشی می کنند که این امر به نوعی عوام فریبی و توهین به افکار عمومی است.

احمدی افزود: حدود200 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.
احمدی ادامه داد: پل سوم بشار ازجمله طرح‌های دارای اولویت نه‌تنها شهرستان بویراحمد بلکه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

 
احمدی در یاسوج گردی خود به شهردار چه گفت؟ / دلایل عصبانیت احمدی بر پل سوم بشار ! / خبر خوش از پل چهارم / گروهی غیردولتی که احمدی را بر سر ذوق آورد + تصاویر
 
گروهی غیردولتی که احمدی را بر سر ذوق آورد
اما یکی از جالبترین قسمت های بازدید امروز ، مربوط به حضور یک تشکل غیر دولتی در یکی از فضاهای سبز مسیر بازدید بود که مشغول درختکاری بودند . استاندار در کنار این گروه هم توقف و به تشویق و تمجید از آن ها پرداخت.
احمدی خطاب به اعضای تشکل غیر دولتی نهضت سبز زاگرس گفت : داشتیم از این محل عبور می کردیم که متوجه حضور شما شدیم و بر خود وظیفه دانستم که به کنار شما آمده و به تحسین شما بپردازم.
استاندار افزود : با توجه به وضعیت جامعه ، فعالیت تشکل های غیر دولتی و چنین اقداماتی می تواند باعث فرهنگ سازی و کمک به رفع مشکلات و معضلات سطح جامعه شود.
 
وی با توجه به حضور چشمگیر بانوان در این تشکل غیر دولتی گفت : شما می توانید با مراجعه به مشاور امور بانوان استاندار از همکاری حوزه استانداری در جهت پیشرفت کارهایتان کمک بگیرد و من هم با آنچه در توان باشد از شما حمایت خواهم کرد.
در ادامه و پس از توضیحات مسئول گروه در خصوص مهمترین کارهای صورت گرفته شده توسط این تشکل مردم نهاد ، احمدی اقدام به کاشت یک اصله نهال نمود و در پایان با این گروه غیر دولتی ، عکس یادگاری گرفت .
مشکلات آبشار یاسوج و خطر کوه خواری برخی مالکان اطراف آبشار
آخرین نقطه ای که مورد بازدید استاندار قرار گرفت ، آبشار یاسوج بود که پس از توضیحات شهردار در خصوص آخرین اقدامات در زمینه رفع مشکلات این منطقه گردشگری ، احمدی گفت : لازم است از تعرض باغداران به زمین های منابع ملی که در تپه های اطراف باغ هاست ، جلوگیری شود .
احمدی در یاسوج گردی خود به شهردار چه گفت؟ / دلایل عصبانیت احمدی بر پل سوم بشار ! / خبر خوش از پل چهارم / گروهی غیردولتی که احمدی را بر سر ذوق آورد + تصاویر
 
استاندار گفت : این زمین ها انفال است و نمی توان اجازه داد که هر کسی به راحتی آن ها را به باغ های خود ضمیمه کند و اگر قرار باشد مماشاتی صورت گیرد ، این افراد تا نوک کوه ها را هم تصاحب خواهند نمود.
احمدی در خصوص مشکل تامین آب باغداران اطراف آبشار یاسوج هم گفت : موضوع حق آبه رعایت شود اما باید این باغ ها به سیستم های نوین آبیاری مجهز شوند و با احداث مخزن آبی در بالادست باغ ها ، مشکل موجود در خصوص تقسیم آب آبشار یاسوج حل شود.
پایان بازدید با حضور در نماز جمعه
استاندار و هیئت همراه پس از پایان بازدید خود به مصلی شهر یاسوج رفتند و به همراه دیگر حاضران در نماز سیاسی عبادی این شهر شرکت نمودند.
احمدی در یاسوج گردی خود به شهردار چه گفت؟ / دلایل عصبانیت احمدی بر پل سوم بشار ! / خبر خوش از پل چهارم / گروهی غیردولتی که احمدی را بر سر ذوق آورد + تصاویر
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار