امام جمعه میبد با اشاره به مواجه جهان اسلام در سال 96 با چند پدیده گفت: یکی از این پدیده ها داعش بود که با زمینه سازی مستکبران و برای مقابله با انقلاب اسلامی و با بهره گیری از تفکر نو افراط گرایی وهابیت و با کمک های عربستان به وجود آمد که بیشتر در میان اهل سنت ریشه کرد.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 17 March 2018

حجت الاسلام علیرضا اعرافی در آخرین نماز جمعه امسال شهر میبد تاکید کرد: اوج این جریان تند تکفیری و تروریستی در عالم اسلام ، در داعش تجلی کرد که به فضل الهی این پدیده زشت و اختلاف انگیز در دنیای اسلام ضربه های سنگینی خورد و از عرصه سیاست ساقط شد .
خطیب جمعه میبد اظهار کرد : اگرچه به لحاظ فکری این پدیده باقی خواهد ماند؛ اما در سال 96 با اقتدار جمهوری اسلامی ایران و هم پیمانان انقلاب اسلامی ،این جریان تند افراطی وابسته به قدرت های مرتجع منطقه دچار ضربه سنگین شد .
مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه رواج تشیع انگلیسی با حمایت بیگانگان و ایجاد پایگاه در میان برخی حوزوی ها و روحانیت به شکل انحرافی را یک دیگر از پدیده های سال جاری خواند و یادآور شد : پدیده تشیع انگلیسی که با شعار ولایت، با مبادی اصیل اسلام مبارزه می کند و جریانی که قمه زدن را چنان اصل می کند که آن را ابزاری برای مقابله با انقلاب اسلامی قرار می دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این گروه ظاهربین که اصل و فرع را تشخیص نمی دهد، گوشه ای از ولایت و اهل بیت را که می فهمد، آن هم دقیق نیست و از منطق جامع اهل بیت و جریان تشیع هم درک درستی ندارند.
اعرافی افزود: آنها درک ظاهری دارند،چیزی جز آبرو ریزی برای شیعه نیست و بینات اسلام را انکار می کنند .
وی پدیده داعش را ریشه در جهالت و غرض ورزی های فکری و سیاسی دانست و گفت: سخنان باطل ،حرف های بی معنا ،اعلم کردن بعضی از مظاهر ارتجاعی در برابر انقلاب اسلامی درست می کنند و در برابر اصل بسیار مهم مرجعیت و ولایت فقیه موضع گیری می کنند و در پایگاه های شان در انگلیس و سایر نقاط علیه انقلاب به کار می گیرند .
امام جمعه میبد تصریح کرد: نسل جوان ما و جوانان اهل سنت باید این راه های غلط انحرافی را تشخیص دهند و در دام تفکر تندتکفیری ها و داعشی ها گرفتار نشوند.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه همه می دانند که اساس این مشکل مربوط به قدرت های استکباری است، اظهار کرد: ملت ایران و امت اسلام در برابر این تندروی ها و تحرکات شیطانی خواهند ایستاد و همین طور که در سال 96 در عالم اسلام داعش ،ضربه کاری را دریافت کرد؛ و با هوشیاری ،متانت ،زیرکی، هوشمندی و آگاهی امت اسلام چه شیعه و چه سنی ،راه بر این جریان باطل و انحرافی بسته تر خواهد شد .
اعرافی در ادامه، عقده گشایی های بسیار سنگین آمریکایی ها و برخی قدرت های اروپایی و منطقه ای را هم پدیده دیگر سال 96 خواند و گفت : حضور عربستان درکنار آمریکا و اسرائیل به دلیل ضربه های سنگینی که در سوریه و عراق متحمل شدند و تفکر آنها به سمت سقوط رفت و در بحرین و یمن هم توانایی لازم را نتوانستند نشان دهند، بارزتر شد.
وی یاوه سرایی های شاهزاده سعودی را نشان دهنده گمراهی او عنوان کرد و گفت: امروز آمریکایی ها و سعودی ها از ضربه های سنگینی که در منطقه خورده اند در حالت بهت و شگفتی و تحیر قرار دارند.
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: آنها در خارج از مرزها در یمن ،بحرین و عراق و سوریه هم به فضل الهی زمین گیر شدند .
وی عقده های جاهلی و کینه های شیطانی شاهزاده سعودی را شناخته شده برای ملت ایران عنوان کرد و افزود: مردم ایران می دانند که شما ضربه هایی را متحمل شدند و دچار چه بحران های شدیدی هستید که امروز این ژست ها را می گیرید و روند شکست و فروپاشی درونی شما سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد. 
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد : درکنار این پدیده ها،آمریکایی ها و اروپایی ها هم دربرجام خیلی بد امتحان دادند و تعهدهای نیم بندی و ناقصی را هم که خودشان داده بودند نقض کردند.
حجت الاسلام اعرافی ،ترامپ را برون آمده از دموکراسی آمریکایی عنوان کرد و گفت: موجودی که برای هیچ تعهد و پیمان و ارزش انسانی اهمیت قائل نیست .
خطیب جمعه میبد گفت: آنچه که در سال 97 از مسئولان و دست اندرکاران سیاست خارجی و داخلی انتظار می رود این است که با آگاهی دقیق تر این عمق توطئه را بشناسند و بر اساس سیاست های ابلاغی رهبری عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار