شهردار مشهد مقدس گفت: از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر و هتل‌سازی در این محدوده استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۵۸۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 17 March 2018

به گزارش تابناک : تقی‌زاده خامسی در دیدار با سرمایه‌گذاران کشور چین اظهار کرد: بنده جزو اولین نفراتی در ایران هستم که در حدود ۲۵ سال قبل گفتگو با چینی‌ها را برای همکاری مشترک آغاز نمودم.
وی افزود: نتیجه این گفتگوها، عقد اولین قرارداد فاینانس ایران با چین برای ساخت یک سد بود که این قرارداد ۴ ساله، ۳۴ روز زودتر از موعد مقرر به سرانجام رسید و عملا رکورد سدسازی در کشور شکسته شد.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: رهبران چین بعد از جیان زمینگ، خوب اندیشه و مدیریت کردند لذا این کشور وضعیت خوبی یافت و حال از کشورهای تراز اول دنیاست. 
تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه محدوده ۴۰۰ هکتاری حرم مطهر در حال نوسازی است، خاطرنشان کرد: تاکنون در این بافت، ۱۱۰ هتل ساخته شده و یا در حال احداث است لذا پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذاران چینی از این فرصت و همچنین ظرفیت سفر و اقامت سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر به مشهد و اطراف حرم مطهر استفاده کنند و در هتل‌سازی و نوسازی این محدوده سرمایه‌گذاری نمایند.
وی با تاکید بر اینکه کشور و شرکت‌های چینی بهترین و آسان‌ترین طرف‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران هستند، اذعان کرد: ما آمادگی داریم از طریق دادن زمین و پروانه ساختمانی، با سرمایه‌‌گذاران چینی وارد مشارکت شویم.
امیدوارم سفر بعدی شما منجر به عقد قرارداد همکاری مشترک شود زیرا شهر مشهد با دارا بودن ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر و مسافر در سال، جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد است. اینها سخنان پایانی تقی‌زاده خامسی در دیدار با سرمایه‌گذاران چینی بود.
لازم به ذکر است؛ در این دیدار، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز حضور داشت. 

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار