فرمانده پلیس‌راه خراسان‌رضوی گفت: ۳۱ میلیون زائر و مسافر امسال به خراسان‌رضوی سفر کردند و مدیریت ترافیک این سفرها، کاری پرحجم است.
کد خبر: ۵۸۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 17 March 2018

۳۱ میلیون زائر و مسافر امسال به خراسان‌رضوی

به گزارش تابناک رضوی؛ سرهنگ هادی امیدوار ظهر امروز در نشست خبری نوروز 97 با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پلیس راهور مشهد برگزار شد اظهار داشت: 95 درصد کل سفرهای استان خراسان رضوی از بستر جاده‌ها و راه‌ها انجام می‌شود؛ به همین دلیل اقتضا می‌کند که برنامه‌ریزی‌های خاصی در راستای ارائه خدمات به زائران انجام شود. 


وی افزود: جلسات هماهنگی نوروز با معاونت زیارت استانداری و مابقی ارگان‌ها از شهریورماه آغاز و تاکنون ادامه داشته و از امروز صبح شروع به کار کرده چرا که مدیریت ترافیک جاده‌ای و شهری کار سنگین و پرحجمی است. 
فرمانده پلیس راه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد:  امسال بیش از 31 میلیون زائر به خراسان رضوی مشرف شده است که اگر سفرهای درون استانی را نیز در نظر بگیریم حدود 40 میلیون نفر تردد در حوزه سفرها در استان داشتیم. 


امیدوار با بیان اینکه  نوروز گذشته 5.5 میلیون به مشهد وارد شدند، گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال 10 درصد افزایش داشته باشد و 7.5 میلیون نفر وارد مشهد شوند بنابراین هماهنگی بین دستگاه‌های خدماتی پلیس راه و پلیس راهور امری ضروری است و تمام تلاش ما این است که ترافیک آرام روان و ایمنی را برای هموطنان رقم بزنیم و همراهی پلیس با زائران و هم‌استانی‌ها انجام شود. 


وی ادامه داد: طرح نوروزی از ناجا ابلاغ شده و در استان بومی سازی کردیم که براساس آن حدود 35 واحد پلیس راه اعم از ایستگاه‌ها وپایگاه‌ها در طی راه‌های خراسان مستقر هستند و 200 تیم گشتی که نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش داشته ارائه خدمت می‌کنند.  


فرمانده پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به اینکه عمده ورودی‌ها از مسیر شاهرود و سبزوار به سمت مشهد است و بیشترین تمرکز پلیس در این محور انجام شده خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ظرفیت معابر محدودیت در حوزه بار انجام شده ضمن اینکه سامانه‌های نظاراتی با ظرفیت کامل مورد استفاده قرار گرفته و 113 سامانه و 190 دوربین جاده‌ای ثابت قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای و سرعت میانگین حد فاصل بین دو دوربین را دارند؛ علاوه بر آن، 160 دستگاه دوربین دستی سیار در گشت‌های پلیس راه فرمانده انتظامی خراسان رضوی تعبیه شده است. 


وی با تاکید بر اینکه مدیریت سرعت عاملی اصلی در بهینه‌سازی و ایمنی ترافیک است، ادامه داد: طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین جریان داشته البته با توجه به اینکه امسال تعطیلات به شکلی است که تا 17 فروردین به طول می‌انجامد تا پایان روز هفدهم فروردین این طرح ادامه پیدا می‌کند.  


امیدوار با اشاره به اینکه سال قبل 2 میلیون خودرو وارد مشهد شده و پیش بینی می‌کنیم امسال افزایش داشته باشد، خاطرنشان کرد: یک سوم کل سفرهای سال در ایام نوروز انجام می‌شود و ظرفیت جاده‌ها محدود است اما پلیس تمام ظرفیت خود را به کار می‌گیرد اما در این شرایط رعایت قوانین و مقررات در کنار حضور پلیس جای خود را دارد. 


وی تصریح کرد: طرح پایلوت اجرای قوانین و مقررات در دو محور آزادراه شهید شوشتری و وکیل آباد با هدف اینکه رانندگان از تمام ظرفیت راه در چارچوب مقررات استفاده کنند انجام می‌شود زیرا ظرفیت معابر محدود است و باید مردم رعایت کنند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار