امام جمعه یزد گفت: مسئولان و رسانه‌ها باید اطلاعات درست به مردم اصفهان در مورد نحوه مصرف آب انتقالی به یزد ارائه دهند.
کد خبر: ۵۸۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 18 March 2018

آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد با بیان اینکه شهرستان‌های استان یزد با مشکل کم‌آبی و در مواردی با مشکل بی‌آبی مواجه هستند، اظهار داشت: در گذشته طرحی برای تأمین آب از چهارمحال بختیاری ارائه شده که موافقت‌هایی هم صورت گرفت اما بعدها تصمیم گرفته شده که آب استان یزد از اصفهان تأمین شود.

وی در مورد تبلیغات انجام شده بر نحوه مصرف آب انتقالی به یزد افزود: در بسیاری از تبلیغات مطرح شده که آب انتقالی به استان برای مصارف کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شود و مردم اصفهان نیز به این امر اعتراض دارند.

ناصری با تاکید بر اینکه آب انتقالی به یزد برای شرب استفاده می‌شود و سایر تبلیغات اشتباه است، عنوان کرد: حرکتی که در ورزنه در ارتباط با قطع آب استان یزد انجام گرفت، یک حرکت سیاسی بود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: درخواست مردم ورزنه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد ولی نباید به شکلی باشد که دشمن به راحتی از آن سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری‌ها در زمان‌های حساس نباید سبب تحریک مردم شهرستان‌های دیگر شود، گفت: مسئولان یزد و اصفهان به شکلی عمل کنند که همکاری و تعامل به خوبی صورت گیرد.

ناصری خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات در بین استان‌ها و شهرها با مذاکره قابل حل است اما در این بین افرادی هستند که به نفع دشمن فعالیت می‌کنند که این مسئله خود مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی همچنین تاکید کرد: باید اطلاعات درستی از نحوه مصرف آب انتقالی به یزد به مردم اصفهان داده شود تا آنها گمان نکنند این آب صرف امور کشاورزی یا صنعتی می‌شود بلکه بدانند این آب به مصرف شرب می رسد و در صورت نبود آن، مردم یزد با مشکلات جدی مواجه می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه با این شرایط استان، نیازمند جایگزینی برای آب انتقالی به یزد هستیم تصریح کرد: نیازمند تأمین آب انتقالی از خلیج فارس و عمان به عنوان خط دوم انتقال آب استان هستیم.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان گفت: در بسیاری از مکان‌ها مانند هتل‌ها نیازمند تذکر به صاحبان آن‌ها هستیم که نسبت به اخلاق، رفتار و حجاب کارکنان و میهمانداران خود تذکراتی داده شود و نسبت به دریافت هزینه از گردشگران برای ارائه خدمات به آن‌ها نیز توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه کویرگردی در برخی از مناطق استان یزد به حال خود رها شده است، تصریح کرد: مشاهده شده که در برخی از مناطق هر کسی به هر شکلی رفتار می‌کند که زیبنده نیست و باید ساماندهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار