مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان خبر داد:
صیاحی با اعلام اینکه توزیع میوه از ۲۵ اسفندماه امسال آغازشده است، بیان کرد: پیش بینی نی کنیم توزیع میوه تا ۱۵ فروردین ادامه داشته باشد و درصورتی‌که سهمیه موجود تمام شد سعی در تأمین میوه موردنیاز از جاهای دیگر هستیم.
کد خبر: ۵۸۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 18 March 2018

مهدی صیاحی صبح امروز ۲۷ اسفند ۹۶ در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با تنظیم بازار میوه شب عید اظهار کرد: بر‌اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی کشور توزیع میوه و تنظیم بازار میوه در شب عید به عهده سازمان تعاون روستایی خوزستان است که از ۵ ماه گذشته برنامه‌ریزی و میوه موردنیاز تأمین شد.

به گزارش "تابناک" وی به میزان تامین میوه در شب عید اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قرارداد تنظیم شده به میزان ۲ هزارو ۵۰۰ تن میوه در ۴ سردخانه خوزستان ذخیره سازی شد که از این میزان پرتغال تامسون از شمال و استان مازندران ، ۵۰۰ تن پرتقال والنسیا از استان های فارس و شهرستان جیرفت کرمان، ۵۰۰ تن سیب که شامل ۱۵۰ تن سیب قرمز و ۳۵۰ تن سیب زرد از استان آذربایجان غربی تامین شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان با اعلام اینکه در نوروز ۹۷ تعداد ۱۲۰ غرفه توزیع میوه در کل استان پیش بینی شده است، عنوان کرد: در نوروز ۹۷ تعداد غرفه از ۱۰۰ تا در سال گذشته به ۱۲۰ غرفه افزایش پیدا کرد.

صیاحی افزود: بر اساس کمیته راهبردی استان خوزستان به ریاست استاندار و ستاد تنظیم بازار قرار شد در حاشیه شهر اهواز به دلیل اینکه سود بیشتری برای فروشندگان دارد خدمات‌رسانی بیشتری به شهروندان ارائه شود، توسط صنف و اتحادیه میوه تره‌بار انجام شود.به همین منظور تعداد ۴۰ غرفه توزیع میوه در حاشیه شهر نیز پیش‌بینی شد تا میوه سالم و باقیمت مناسب تحویل مردم داده شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان به قیمت میوه شب عید تصویب شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و بیان داشت: قیمت مصوب شده برای سیب زرد و قرمز هزار و ۶۰۰ تومان، پرتقال تامسون هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال والنسیا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۴ سردخانه برای نگهداری میوه شب عید در نظر گرفته‌شده است، گفت: از این تعداد۲ سردخانه در اهواز، ۱ سردخانه در شوشتر و ۱ سردخانه در دزفول است و از این طریق اقدام به توزیع میوه خواهند کرد.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان تاکید کرد: توصیه می کنم تا حد امکان شهروندان‌میوه هایشان را از این‌محل ها تامین کنند. همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال نظارت بر این محل ها هستند.

صیاحی با اعلام اینکه توزیع میوه از ۲۵ اسفندماه امسال آغازشده است، بیان کرد: پیش بینی نی کنیم توزیع میوه تا ۱۵ فروردین ادامه داشته باشد و درصورتی‌که سهمیه موجود تمام شد سعی در تأمین میوه موردنیاز از جاهای دیگر هستیم.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان خوزستان گفت: ظرف ۴۵ روز تا ۲ ماه فرصت داریم گندم را از کشاورزان خریداری کنیم در غیر این صورت با مشکل افزایش درجه دما و تلف شدن گندم در مرکز روباز نگهداری گندم مواجه می‌شویم.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با اشاره به دعوت تعاون روستایی استان از هیئت فرانسوی و هلندی در استان بیان کرد: هدف از این دعوت با مشارکت این کشورهای بتوانیم صنایع تبدلی را در کنار تولید محصولات کشاورزی مثل گندم، گوجه، سبزیجات و...به راه‌اندازی و باارزش افزوده بالا اقدام به صادرات آن‌ها کنیم.

صیاحی در پایان خاطرنشان کرد: در غرفه های مشخص شده قیمت ها قطعا تغییری نخواهند کرد پر صورتی که کمیته راهبری تشکیل جلسه بدهد و قیمت ها را تغییر دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار