طلسم ۷ ساله شکست؛
میدان سعدی مشهد، امروز پس از ۷ سال با حضور شهردار مشهد، مدیران شهری و اعضای شورای شهر بازگشایی شد.
کد خبر: ۵۸۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 18 March 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ قاسم تقی‌زاده خامسی بعدازظهر امروز در آیین بازگشایی میدان سعدی و خیابان دانشگاه مشهد اظهار داشت: مایه مباهات است که نخستین پروژه شهری در دوره جدید مدیریت شهری در این منطقه انجام شده است. روزی که وارد شهرداری شدم و دیوار آهنی را در این میدان می‌دیدم بسیار برایم ناراحت کننده بود که یکی از میادین اصلی مشهد در این وضعیت قرار دارد زیرا معتقدم اینگونه فضاها شهروندان را اذیت می‌کند لذا تصمیم گرفتیم با وجود برخی مقاومت‌هایی که ابتدا وجود داشت مبنی بر اینکه به این زودی این امر انجام نمی‌شود، همزمان با مترو و ایستگاه سعدی این میدان را بازگشایی کنیم. 
وی افزود: کار ما در میدان سعدی تمام نشده است به‌عبارتی راه‌اندازی ایستگاه و مسیر ترافیکی به اتمام رسیده اما معتقدیم میدان سعدی باید پیاده محور شود که داریم برروی آن کار می‌کنیم زیرا ما معتقدیم که مردم نسبت به شهر حق دارند همانطور که شهر نسبت به مردم حق دارد.
شهردار مشهد با بیان اینکه حق مردم به شهر این است که در تصمیمات مشارکت کنند، گفت: اگر فکر کنیم که مدیریت شهری بدون نظرخواهی از مردم می‌تواند کاری کند فکر باطلی است بنابراین بنای ما این است که راهی را برویم که مردم دوست دارند و مردم با شهرداری آشتی کنند. 
تقی‌زاده با تاکید براینکه پاداش ما خوشحالی و رضایت مردم است، تصریح کرد: در میدان شهدا نیز قرار است بازنگری مجددی انجام شود و در منظر متخصصین قرار دهیم تا از این وضعیت خارج شود چرا که عابر پیاده در حال حاضر در این میدان سرگردان است و استفاده بهینه از آن نمی‌کند همچنین وضعیت میدان راه‌آهن در شأن مردم مشهد نیست لذا باید تغییر کند تا مثل شهرهای توسعه یافته دنیا میادین جایی برای پیاده‌رو شود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند. 
در ادامه محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تشکر از تمام کسانی که در اجرایی‌شدن این امر نقش داشتند، اظهار داشت: مسئولان شهری و همکاران ما به مدت 2 ماه و در 3 شیفت کار کردند تا میدانی که 7 سال مسدود بود به شکل زیبایی در واپسین روزهای 96 بازگشایی شود.
وی افزود: افتخار بزرگی برای مدیریت شهری مشهد بود که با کار جهادی این اقدام ارزشمند را انجام دادند و این مهم پس از رونمایی از  210 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در هفته گذشته، دومین افتتاح از فعالیت‌های مدیریت جدید شهری است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار