مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد از برپایی نمایشگاه ویژه "نوروزگاه ایران در مشهد" در ایام نوروز ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 18 March 2018

به گزارش تابناک رضوی، علیرضا هوشنگ‌نژاد عصر امروز در نشستی خبری با موضوع ارائه گزارش عملکرد سال جاری و برنامه‌های سال آینده به‌ویژه نمایشگاه بزرگ "نوروزگاه ایران در مشهد‌" که در اتاق جلسات نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم برای نوروز رویدادی را تبیین کنیم چرا  که حدود 5.5 میلیون نفر وارد مشهد شوند و در بازه دیگر تکرار نمی‌شود بنابراین فرصت را مغتنم شمردیم در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و سوغات برای زائران برنامه‌ای را اتخاذ کنیم. 


وی افزود: برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور از 4 تا 11 فروردین نمایشگاه «نوروزگاه ایران در مشهد» با موضوع صنایع دستی، ‌گردشگری، سوغات و هدایا در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با همکاری شهرداری مشهد و اداره ‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی برگزار می‌شود و افتتاحیه رسمی آن در 5 فروردین با حضور مقامات استانی و ملی انجام می‌شود زائران و شهروندان می‌توانند از ساعت 11 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند. 


مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد ضمن تشکر از پشتیبانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سالن عطار به این استان در نمایشگاه اختصاص یافته است و علاوه بر  آن استان‌های خراسان رضوی، گیلان، مازندران نیز حضور دارند. متراژ برگزاری نمایشگاه 7 هزار متر با 350 غرفه، حضور 150 شرکت و بلیط ورودی 1500 تومان است. 
هوشنگ نژاد تصریح کرد: با هماهنگی وزارت ارشاد و پشتیبانی آنها هرشب در ایام برگزاری نمایشگاه، اجرای شب‌های فرهنگی داریم همچنین پایان این جشنواره مصادف با ولایت امیر المومنین (ع) است که مراسم شادمانی و جشن با حضور گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.  


وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار فراهم شده که می‌تواند سبب ماندگاری زائر شود و مهم‌تر فرصتی فراهم شده که تولیدکنندگان صنایع دستی که بضاعت و ارتباطات کمتری دارند می‌توانند از آن استفاده کنند لذا هماهنگی خوبی با شبکه‌های تولید و فروش انجام شده که از محصولات آنان بازدید کنند. 


مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: سفالگری، قلم‌زنی، مینا کاری، چرم، زیورآلات، عقیق، صنایع چوبی دستی، سماور سازی، تارسازی، جواهرسازی، فیروزه و غیره از جمله صنایع‌دستی و ‌سوغاتی نظیر زعفران، عسل، شیرینی‌های سنتی، محصولات دستی پارک علم و فناوری، فرهنگی و هنری، عشایر و سیاه چادرها در نمایشگاه ارائه شده و فعالیت دارند. 


هوشنگ‌نژاد با بیان اینکه نمایشگاه موتور و خودروهای کلاسیک از جمله بخش‌های جنبی ما است، گفت: با توجه به استقبال قابل توجه سالن‌ها و حتی فضای باز نمایشگاه پر شده ‌همچنین سیرک بین‌الملل نیز در طی برگزاری جشنواره در نمایشگاه برنامه دارد. 


وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه قطعا در تقویم نمایشگاهی ما ثبت و ضبط می‌شود و امیدوارم سال‌های بعد با کیفیت بهتری برگزار شود، گفت: در راستای سیستم حمل و نقل برای زائران و تبلیغات و ارتباطات سیار، فضای مجازی و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی تمهیداتی انجام شده است و همچنین نقشه‌های مشهد و پوستر نمایشگاه در ورودی‌ها توزیع می‌شود و امید است شاهد حضور میلیونی جمعیت در این نمایشگاه باشیم. 


هوشنگ‌نژاد خاطرنشان کرد: این اتفاق ما را وادار کرد ظرفیت پذیرش بازدیدکنندگان را افزایش دهیم و در این مدت کوتاه 3 ماهه ظرفیت پارکینگ و نمازخانه نمایشگاه را تا 3 برابر افزایش دادیم و سیستم پارکینگ به صورت مکانیزه ارایه خدمت می‌کند ضمن اینکه با مشارکت بخش خصوصی فضایی را با عنوان اتاق مشاوره ایجاد کردیم که می‌تواند مورد توجه غرفه داران قرار گیرد. 


وی تصریح کرد: در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در سال آینده برنامه ریزی شده است و در سال 97 حداقل 4 یا 5 نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف توسط نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌کنیم؛ همچنین در نمایشگاه‌هایی که مزیت نسبی داشته باشیم، غرفه‌داران را برای ارائه محصولات به آن نمایشگاه می‌بریم؛ همچنین تمهیداتی اتخاذ شده تا هیئت‌های تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف از نمایشگا ه ما بازدید کنند.


مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد درباره برنامه‌های سال 97 نمایشگاه ادامه داد: در سال آینده برنامه داریم در هر نمایشگاه حداقل 10 استارت آپ داشته باشیم و بتوانیم آن را افزایش دهیم و با توجه به شعار شهر هوشمند شهرداری مشهد درصدد هستیم نمایشگاه استارت آپ‌ها و شهر هوشمند با حمایت وزارت ارتباطات در سطح وسیع و کشوری به صورت علمی و تخصصی برگزار کنیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار