رئیس«کمیته ارتباطات» مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تلاش کند «توسعه شبکه ملی اطلاعات» در سال ۹۷ افزایش پیدا کند و گام‌های بعدی این پروژه برداشته شود.
کد خبر: ۵۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 19 March 2018
به گزارش تابناک : رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مرم سبزوار گفت: دولت در سال آینده گسترش شبکه اینترنت و ارتباطات را در مناطق محروم و روستایی مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: معتقدم دولت باید در زمینه خدمات ارتباطات و مقوله پهنای اینترنت بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهد. الخصوص «کسب و کارهای نوپا»  که می‌توانند فضای کسب و کار را ارتقاء دهند.

رئیس«کمیته‌ ارتباطات» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:همچنین دولت باید تلاش کند توسعه شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۷ افزایش پیدا کند و گام‌های بعدی این پروژه برداشته شود.
 
سبحانی‌فر پیش‌تر به خبرنگار میزان گفته بود پیشرفت در شبکه ملی اطلاعات یکی از خواسته‌های نظام و مجلس است. با این حال اقدامات مهم در دولت یازدهم انجام و چهار سوئیچ در چهار منطقه راه اندازی شد.

وی افزود: آنچه ضرورت دارد این است که دستگاه‌های مختلف داده‌های خود را بر روی این شبکه قرار دهند تا بتوانیم همه مجموعه‌های مختلف را داشته باشیم و مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، اما متاسفانه این عزم و اراده در دستگاه‌های مختلف وجود ندارد که بیایند و داده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه بسترسازی در این رابطه گام نخست است، تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه هماهنگی و عزمی درباره اشتراک اطلاعات در شبکه ملی اطلاعات مشاهد نمی‌شود و انتظار می‌رود که دستگاه‌ها اطلاعات خود را در اختیار مجموعه‌ها قرار دهند، البته اغلب این دستگاه‌ها دولتی هستند چرا که این اطلاعات بیشتر مورد ضرورت مردم است بنابراین دراین مرحله نقصی وجود دارد و عزم و اراده‌ای مشاهده نمی‌شود.

رئیس «کمیته ارتباطات» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده فکر می‌کنم تاکنون ۱۰ الی ۲۰ درصد اشتراک‌گذاری اطلاعات خدماتی در شبکه ملی اطلاعات اتفاق افتاده است.
 
 
 
منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار