رئیس بیمارستان آیت الله خاتمی شهر هرات از توابع استان یزد گفت: مهمترین نیاز مردم شهرستان خاتم نبود بیمارستان مجهز با فضای فیزیکی مناسب ، تجهیزات کافی و در خور شان شهروندان است.
کد خبر: ۵۸۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 19 March 2018

دکتر روح الله حیدری افزود: فضای بیمارستان فعلی با توجه به تعداد زیاد بیماران، بسیار کوچک و بسیاری از بخش های آن غیر استاندارد است که مهمترین مشکل ، فضای فیزیکی نامناسب و محدودیت فضاست.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات همچون دستگاه لاپاراسکوپی و سی تی اسکن و دیگر دستگاه ها نیاز است که از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد قول های مساعدی در جهت تامین تعدادی از این تجهیزات داده شده است.
این متخصص داخلی اظهار کرد: با وجود کمبودها در سالیان اخیر پیشرفت های خوبی هم در بخش درمان شهرستان خاتم صورت گرفت و در حال حاضر امکاناتی همچون بخش های سی سی یو ، آندوسکوپی، دیالیز، داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، post purtoum زایمان بدون درد ، اتاق عمل، اورژانس، رادیولوژی و سونوگرافی ، آزمایشگاه ، اکوکاردیوگرافی و تست ورزش فعال است و بخش فیزیوتراپی هم در حال راه اندازی است.
وی بر خدمت رسانی به مردم روستاهای خاتم تاکید کرد و گفت: در مدت 15سال حضورش در مناطق محروم با وجود،مشکل فراوان ،کمبود امکانات رفاهی و پزشکی، لذت خدمت به مردم ساده و بی آلایش این منطقه باعث شد تا هر روز نیرو و نشاطی افزونتر از روز قبل برای خدمت داشته باشد.
حیدری یادآور شد: دائما برکت دعای خیر مردم را در زندگی خود حس می کند و هر روز بیشتر به این مطلب که « عبادت به جز خدمت خلق نیست» اعتقاد پیدا می کند.
به گفته وی هم اکنون 11 پزشک متخصص در بیمارستان حضور دارند که شامل 2متخصص داخلی و همین تعداد متخصص اطفال هستند. 
رئیس بیمارستان آیت الله خاتمی هرات یادآور شد: همچنین در هریک از رشته های بیهوشی، جراحی ، زنان و زایمان، قلب و عروق ، بیماری های عفونی ، اعصاب و روان، رادیولوژی یک متخص فعالیت دارد.
وی حضور متخصص چشم پزشکی، ارتوپدی و نیز راه اندازی بخش آی سی یو را از دیگر نیازهای فعلی این مرکز بهداشتی و درمانی ذکر کرد.
وی یکی از مشکلات پزشکان متخصص و کارکنان بیمارستان را تاخیر در پرداخت مزایای شغلی و طرح کارانه در یک سال اخیر عنوان کرد.
این متخصص داخلی بیمارستان آیت الله خاتمی هرات گفت: در حال حاضر بیشتر مراجعان در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند و بیماران نیازمند به آی سی یو و اقدامات تشخیصی همچون سی تی اسکن و ام ار آی به یزد مرکز استان اعزام می شوند.
این مسئول در بیان بهترین و تلخ ترین خاطره 96 تصریح کرد: زندگی پزشکی آمیخته ای از خاطره تلخ و شیرین است و یکی از خاطره های شیرین خارج کردن جسمی از گلوی پسر نوجوانی بود که از درد به خود می پیچید و قادر به بلع هیچ چیز حتی بزاق دهان نبود و هر لحظه احتمال خفگی و یا پارگی مجرای گوارشی وی وجود داشت که از طریق آندوسکوپی جسم خارجی ، بیرون آورده شد و بیمار از خطر نجات یافت .
علاوه بر مردم خاتم تعدادی از مردم شهرها و روستاهای مجاور استان های فارس و کرمان به شهرستان خاتم به بیمارستان آیت الله خاتمی هرات مراجعه می کنند.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلو متری جنوب شهر یزد قرار دارد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار