مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران از هماهنگی با برخی از حسینیه‌های شهر یزد جهت اسکان مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 19 March 2018

سید حسن حسینی در خصوص آماده‌سازی حسینیه‌ها در ایام نوروز در شهر یزد گفت: بیش از 360 حسینیه در شهر یزد و بالغ‌بر هزار حسینیه در استان یزد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با بعضی از حسینیه‌ها ازجمله حسینیه جنت‌آباد، سلسبیل و پشت باغ در سطح شهر یزد هماهنگی‌های لازم جهت اسکان مسافران نوروزی صورت گرفته است، افزود: در ایام نوروز در صورت نیاز برای اسکان مسافران نوروزی می‌توان از این حسینیه‌ها استفاده شود.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی این دبیرخانه در سال ۹۶ تصریح کرد: تجمع یکپارچه هیئت‌های عزاداری در 13 محرم برای دومین سال یکی از اقدامات شاخص در سال 96 بود.

حسینی رونمایی از کتاب «یزد، حسینیه ایران» را از دیگر اقدامات این دبیرخانه دانست و اظهار داشت: ساخت مستند پیر غلامان در سال 96 از دیگر اقدامات بود که کار تصویربرداری از 25 نفر از پیر غلامان در سال ۹۶ انجام‌شده و این برنامه در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول معرفی جاذبه‌های مذهبی گردشگری، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های معنوی گردشگری یزد در قالب نمایشگاه عکس در اماکن گردشگری و دایر بودن ایستگاه‌های صلواتی در یزد را از اقدامات این دبیرخانه در ایام نوروز برشمرد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استان یزد به معرفی فرهنگ اصیل یزد توجه زیادی داشته باشند و این فرهنگ غنی و اصیل مردم یزد است که سبب به وجود آمدن این بافت تاریخی شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار