شهردار شیراز گفت: نوروز امسال نصب چادر در تمام بوستان‌های شهر شیراز ممنوع است و مکان‌های جایگزین برای نصب چادر ویژه مسافران نوروزی در ورودی شیراز و بوستان فدک پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۵۸۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 19 March 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حیدر اسکندرپور صبح امروز در مراسم آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز، اظهار داشت: بیش از این اعلام کرده بودیم نوروز را متفاوت می خواهیم؛ با اقدامات پیش از نوروز این تفاوت را در زمینه های مختلف برای شهروندان شیرازی و میهمانان نوروزی ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه شیراز شهرِ گل بود؛ ما هم آن را به گل آراستیم افزود: امیدوارم میهمانان نوروزی با ورود به شیراز احساس کنند که به شهر گل و بلبل وارد می شوند، آنچه تاکنون برای استقبال از میهمانان نوروزی انجام داده ایم، شکلِ بیرونی ماجرا است و باید در زمینه محتوایی نیز که همان دقت در پذیرایی و میزبانی شایسته از میهمانان است توجه خاص شود.

شهردار شیراز ترافیک، اسکان، بهداشت و اغذیه را از جمله مؤلفه‌های مهم برای میهمانان نوروزی دانست و خاطرنشان کرد: این ها از موضوع‌هایی است که باید نگاه ویژه به آن شود، از همکاران بخش بهداشت و درمان و مجموعه نظارتی می خواهم در زمینه بهداشت مراکز غذایی با متخلفان تعارف نداشته باشند، جدی و قاطع کار را پیگیری کرده و با متخلفان برخورد کنند.

اسکندرپور تصریح کرد: امیدوارم نوروز آینده همراه با بهروزی ایران، بهروزی شهر سرفراز شیراز و مجموعه عظیم و خدوم شهرداری همراه باشد و همگان سال آینده در زندگی خود شاهد بهروزی و پیروزی باشند.

به گزارش تسنیم، نوروز امسال بیش از 1600 پاکبان برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی شیراز آماده خدمت‌رسانی هستندکه 200 پاکبان جوان، آموزش دیده‌ با لباس‌های فرم ویژه ستاد تسهیلات نوروزی در محل‌های اسکان و اطراف اماکن استقرار می‌یابند.

همچنین حدود 20 دستگاه خودروی ضربت ویژه حمل پسماند مجهز به بی‌سیم برای جمع‌آوری پسماند معابر و محل‌های اسکان به ناوگان پسماند شهرداری شیراز در این ایام اضافه شده است.

نوروز امسال نیز نصب چادر در تمام بوستان‌های شهر شیراز ممنوع است و در این راستا، مکان‌های جایگزین برای نصب چادر ویژه مسافران نوروزی یکی در ورودی شیراز از سمت جاده بوشهر و دیگری در بوستان فدک با قابلیت نصب دو هزار چادر پیش‌بینی شده است.

همچنین در باغ جنت و زیباشهر اقامتگاه‌های نوروزی با داشتن اتاق‌های به صورت کانکس پذیرای مهمان نوروزی هستند و در زیباشهر قابلیت نصب 1500 چادر نیز وجود دارد. همچنین برای نخستین بار مسافران نوروزی می‌توانند در محوطه نمایشگاه بین‌المللی شیراز چادر نصب کنند.

در صورت بارندگی همچنین برای اسکان مهمانان نوروزی در شیراز، علاوه بر مدارس که آموزش و پرورش مدیریت آن را برعهده دارد، سالن‌های سرپوشیده نمایشگاه بین‌المللی شیراز، 22 سالن ورزشی شرداری و اداره ورزش و جوانان به همراه 43 حسینیه پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار