مدیر اورژانس فارس نسبت به خطر مسمومیت مسافران نوروزی با گاز مونوکسید کربن هشدار داد.
کد خبر: ۵۸۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 19 March 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس نسبت به خطر مسمومیت مسافران نوروزی با گاز مونوکسید کربن هشدار داد و گفت: می‌توان با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در سفر‌های نوروزی، از خطر مسمومیت گاز مونوکسید کربن، در امان بود.

وی افزود: پارسال با شروع طرح امداد نوروزی تا پایان روز ١٤ فروردین سال جاری به ١٧٥ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن توسط اورژانس ١١٥ فارس امدادرسانی شد که ١١١ مورد پس از اقدامات درمانی به صورت سرپایی در محل درمان شدند و ٦١ مورد نیز به بیمارستان منتقل شدند.

مرادیان افزود: متاسفانه ٣ تن نیز به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه به بی توجهی و نادیده گرفتن نکات ایمنی در سفر و محل اسکان توسط مسافران اشاره کرد و گفت: با وجود رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بالا رفتن سطح اطلاعات مردم، پیش بینی کاهش موارد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می‌شود ولی در واقعیت اینگونه نیست به طوری که از ابتدای اسفند امسال تا کنون هفت تن بخاطر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده اند.

مرادیان همچنین نسبت به روشن نگه داشتن اجاق گاز‌های سیار موسوم به اجاق پیک نیک در چادر‌های مسافرتی هشدار داد و نشانه‌های مونوکسید کربن در غلظت پایین را خواب آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ عنوان کرد.

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: مونوکسید کربن در غلظت‌های بالاتر، باعث خفگی و در نهایت مرگ می‌شود.

مرادیان تصریح کرد: مسافران در صورت بروز حادثه با تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند و با حفظ آرامش به پرسش‌های کارشناسان مرکز پیام اورژانس پاسخ بدهند.

رئیس اورژانس فارس گفت: رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در سفر‌های نوروزی باعث سفری امن همراه با خاطره‌های خوش در استان فارس خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار