در چهارمین جلسه ورزش همگانی استان نسبت به افزایش سرانه‌های ورزشی کارگران تأکید و از غفلت‌های ایجادشده در این زمینه انتقاد شد.
کد خبر: ۵۸۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۰ 20 March 2018

به گزارش تابناک قم، چهارمین جلسه ورزش همگانی استان با حضور سید مهدی صادقی استاندار، رضا سیار فرماندار و جمعی از مدیران ارشد استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه استاندار قم با تأکید بر ضرورت ساماندهی و تجهیز بوستان جوان قم به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری استان، اظهار داشت: بوستان جوان یکی از ظرفیت‌های تفریحی استان بوده که باید ساماندهی‌های لازم درزمینهٔ تجهیز امکانات و مسائل رفاهی امنیتی در آن دیده‌شده و بسترسازی‌های لازم در آن برای جذب بیشتر شهروندان ایجاد شود.

سید مهدی صادقی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌گرفته در مسیر تجهیز بوستان جوان، افزود: تسهیلات و بسترسازی‌های ایجادشده در مسیر آمدوشد و راه‌اندازی زیرگذر این بوستان ازجمله اقداماتی بوده که در ماه‌های اخیر در مسیر این بوستان صورت گرفته است.

وی بابیان اهمیت ورزش همگانی و نهادینه شدن آن در بین آحاد مختلف جامعه ابراز کرد: تنوع برنامه‌ها، مسیرها و طرح‌ها می‌تواند در همگانی‌تر شدن ورزش همگانی در استان اثرگذار باشد، عمومی شدن ورزش همگانی در استان قم نیازمند برخی فرهنگ‌سازی‌های موردنظر است.

استاندار قم با اشاره به ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در عمومی شدن ورزش همگانی در استان تأکید کرد: همکاری و تعامل تشکل‌های مردم‌نهاد می‌تواند نقش مؤثری در مردمی کردن و همگانی‌تر شدن ورزش همگانی در استان داشته باشد.

صادقی با تأکید رسالت شهرداری قم در بسترسازی‌های لازم برای افزایش روحیه ورزش همگانی در شهر قم، عنوان کرد: شهرداری باید به رسالت خود درزمینهٔ فرهنگی ورزشی پایبند بوده و برخی مشکلات موجود را برطرف کرده و سبب مشارکت‌های حداکثری در این زمینه شود.

44 هزار بیمه‌شده ورزشی در قم وجود دارد

مدیر جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به رشد افراد بیمه‌شده ورزشی در استان قم در سال 96، تصریح کرد: در سال 96، 10 درصد افراد بیمه‌شده ورزشی در قم بیشتر شده است، درمجموع 44 هزار نفر بیمه‌شده ورزشی در استان قم وجود دارد.

محمد گلفشان تأکید کرد: ظرفیت‌های فروانی در بین تشکل‌های مردم‌نهاد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، جمعیت هلال‌احمر و نهادهای دیگر درزمینهٔ مردمی شدن ورزش وجود داشته که باید این ظرفیت‌ها را به‌درستی شناسایی و از آن‌ها استفاده کرد.

وی با انتقاد از استقبال اندک شهروندان قم از المپیاد ورزش همگانی در استان، تأکید کرد: در المپیاد ورزش همگانی استان در سال 96، بالغ‌بر 6 هزار نفر شرکت داشته که نسبت به جمعیت ساکن در شهر قم آماری محدود و اندک است.

120 هزار بیمه‌شده کارگری در قم وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به تعداد قابل‌توجه کارگران بیمه‌شده در استان، عنوان کرد: در سطح استان قم بیش از 120 هزار بیمه‌شده کارگری وجود داشته که می‌تواند در همگانی کردن ورزش در استان قم اثرگذار باشد.

مصطفی کاویانی ادامه داد: در استان قم درمجموع بیش از 400 هزار خانوار کارگری وجود دارد که متأسفانه در اعتبارات دولتی و استانی برخی سرانه‌های ورزشی در آن مورد غفلت واقع‌شده و در نظر گرفته نشده که امید می‌رود سهم کارگران استان در این زمینه احصاء شود.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش سرانه‌های ورزشی کارگری در استان قم ادامه داد: باید از بخشی از اعتبارات ارزش‌افزوده در راستای ورزش همگانی ویژه کارگران هزینه شود که نیازمند حمایت‌های مسئولان ارشد استانی است.

تشکیل کمیته‌ای ویژه برای رصد چشم‌انداز ورزشی استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز با تأکید بر برگزاری جشنواره نوروز با ورزش در استان قم، ابراز کرد: جشنواره نوروز با ورزش برای نخستین بار در استان قم در معابر، ورودی و خروجی‌های اصلی استان برگزار خواهد شد تا بسترسازی‌های لازم برای استفاده و تفریح مسافران ورودی و خروجی از قم را ایجاد کند.

حسن عابدی عنوان کرد: کمیته‌هایی برای حمایت از اهداف کلی ورزش در استان تشکیل‌شده تا اهداف کلی ورزش در استان را ردگیری و دنبال کند، باید اعتباراتی ویژه برای اجرایی کردن برنامه کمیته‌های اجرایی ورزش قم تخصیص داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به چشم‌اندازهای ورزشی استان خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه‌های ورزشی استان به سمتی سوق پیدا کند که شاهد موفقیت ورزشکاران استان در المپیک 2020 باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار