فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده بیش از ۱۲ هزار نفر از همکاران در رده‌های مختلف عملیاتی، ستادی و تخصصی پلیس خدمت‌رسانی به مردم را در طول ایام تعطیلات سال ۹۷ به عهده دارند.
کد خبر: ۵۸۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 20 March 2018

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:با همکاری همه دست اندرکاران حوزه امنیت در جای جای استان پهناور کرمان و پشتیبانی‌های شورای تامین و دستگاه قضایی شرایط خوبی را در سال ۹۶ در برنامه‌های مختلف پشت سر گذاشتیم.
وی افزود: همه تدابیر برای تعطیلات نوروزی و امنیت مردم که الویت اصلی پلیس است اندیشیده شده است.
سردار بنی اسدی فر گفت: در سال‌های گذشته با اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای مجموعه پلیس متاسفانه شاهد تلفات و خسارات جبران ناپذیری در حوزه نیروی انسانی جامعه بودیم.
وی به مردم توصیه کرد: قبل از سفر مراقبت‌های لازم را داشته باشید و به همسایگان و افراد مورد اعتماد منزل را بسپارید.
وی تصریح کرد: کنترل خودروی مورد استفاده قبل از حرکت، رعایت قوانین و مقررات در حین سفر، ارتباط مناسب با مردم، خویشتن داری، سعی صدر و حوصله از فاکتور‌های اصلی هستند که بایستی مردم رعایت کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:درسال جاری وضعیت مطلوبی در حوزه ترافیک و حوادث رانندگی نداشتیم به طوری که تاکنون یک هزار و ۱۱۷ نفر جان باخته تصادفات را در محور‌های مواصلاتی استان و درون شهر‌ها داشته ایم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش تلفات را نشان می‌دهد.
وی افزود: علی رغم همه اقدامات حفاظتی و امنیتی که در نوروز ۹۶ به کار گرفته شد متاسفانه در سطح استان در ایام تعطیلات ۱۸۲ فقره تصادف رخ داد که ۵۰ نفر در این حوادث فوتی و ۲۵۸ نفر مجروح داشتیم.
وی تصریح کرد: با سهل انگاری و بی توجهی به قوانین و مقررات شاهد داغدار شدن تعداد قابل توجهی از هم میهنان هستیم و امیدواریم با درس گرفتن از اتفاقات گذشته و با استفاده از تجارب تلخی که به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم توجه به فرامین پلیس منجر به خسارت‌های غیرقابل جبران به بدنه انسانی جامعه شده، در تعطیلات سال جدید با تعامل مثبت، خویشتن داری، تامل و صبر و حوصله بتوانیم اتفاقات را به صفر برسانیم.
وی تصریح کرد: همه افراد جامعه باید به این موضوع توجه و پلیس را کمک کنند و اقدامات فردی، اجتماعی و دستگاه‌های متولی باید به کمک پلیس بیایند تا بتوانیم از بروز حوادث رانندگی غیرقابل جبران جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش پلیس به تنهایی مثمر ثمر نخواهد بود، عنوان کرد: حوزه امنیت یک نیاز همگانی برای جامعه در بخش‌های مختلف است و یک موضوع، ترافیک و حوادث ترافیکی است و با امکانات و عده نیروی انتظامی، اگر همکاری مردم نباشد، راه به جایی نخواهد برد.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در برنامه ریزی طرح ترافیکی نوروز ۹۷ حدود ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیروی انسانی و ۵۶۴ دستگاه خودرو از رده‌های هلال احمر، اورژانس، راهداری، پلیس راه و امداد خودرو آماده خدمات رسانی در حوزه انضباط ترافیکی در محدوده استان کرمان هستند که هر کدام از رده‌های همکار با پایگاه‌های ثابت و سیار خدمت رسانی می‌کنند.
وی افزود: درخواست ما این است که مردم توجه لازم را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان داشته باشند. زیرا به دلیل فاصله زیاد بین شهرستان ها، ضعف در لوازم الکترونیکی و ... بستر برای بروز تصادفات مرگبار فراهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار