امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت رعایت ارزشهای دینی توسط راهنماهای گردشگری گفت: ظرفیت گردشگری برای انتقال ارزش‌های دینی به گردشگران استفاده شود .
کد خبر: ۵۸۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 20 March 2018

آیت‌الله«محمدرضا ناصری یزدی» در جریان دیدار راهنماهای گردشگری یزد با اشاره به این‌که گردشگری مذهبی یکی از ابتکارات بسیار خوب و ارزشمند یزد بوده اظهار کرد: در اوایل انقلاب دو نظریه در ارتباط با گردشگری در بین مردم بود .

وی افزود: یک عده به استناد اینکه گردشگران فرهنگ مردم را خراب می‌کنند با این موضوع مخالف بودند و گروه دیگر معتقد بودند که گردشگری برای اقتصاد و تجارت کشور خوب است و باید از این صنعت استفاده لازم به عمل آید .

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما باید به این موضوع توجه کنیم که نمی‌توانیم درهای کشور را ببندیم و جلوی ورود گردشگران به کشور را بگیریم، اگر اینطور باشد که هیچ کسی در دنیا شناختی از ما پیدا نمی‌کند، در طرف مقابل هم ما نمی‌توانیم فرهنگمان را رها کنیم و به آنها گرایش پیدا کنیم .

ناصری یزدی افزود: به این ترتیب ما هم باید گردشگری در کشور را مورد توجه قرار دهیم و هم از فرهنگ و دین مردم حفاظت کنیم و حتی فرهنگ اسلامی و ایرانی خودمان را به آنها منتقل نماییم .

امام جمعه یزد افزود: فعالیت‌های ما باید به گونه‌ای باشد که گردشگران خارجی با ورود به کشور ایران، از فرهنگ ما بهره‌گیری کرده و نسبت به رفع فرهنگ‌های غلط خود اقدام نمایند .

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ دین و اعتقاداتمان گردشگری نه تنها محدود نشده بلکه به ما دستور داده شده که به دیگر نقاط سفر کنیم و با مشاهده قدرت خداوند دید و نظر خود را وسیع‌تر کنیم تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به گردشگران وجود دارد، مربوط به راهنمایان تورهای گردشگری است .

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: راهنماهای گردشگران باید علاوه بر اینکه در ارتباط با ارزش‌ها به گردشگران توضیحاتی ارائه می‌کنند، به صورت عملی هم حجاب و ارزش‌های دینی را رعایت کنند که بتوانند روی توریست‌ها تاثیرگذار شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار