روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک با داشتن بکرترین، پاک ترین و زیباترین ساحل، از جنگل های حرا و خور باستانی گالک به طول 6 کیلومتر و وسعت 52 هکتار برخوردار است.
کد خبر: ۵۸۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 20 March 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه روستای دَرَک برای گردشگران داخلی و خارجی کمتر شناخته شده است، نوروز فرصت مناسبی برای معرفی بهتر مناطق مختلف گردشگری، تاریخی و دیدنی آن برای علاقه مندان به سفر و دیدن سرزمین های جذاب بحساب می آید.
روستای دَرَک در انتهای نقشه سیستان و بلوچستان و نزدیک مرز دریایی این استان و هرمزگان واقع شده است.
گردشگران می توانند از طریق معمول زمینی و یا هوایی بعد از انتخاب مقصد چابهار (فرودگاه کنارک) با پیمودن 135 کیلومتر و عبور از روستاهای کهیر به طرف زرآباد به روستای دَرَک سفر کنند.
مسافرانی که از سمت هرمزگان قصد سفر به چابهار را دارند بعد از پیمودن مسیر 160 کیلومتری از جاسک به زرآباد به این روستای ساحلی زیبا خواهند رسید.
تماشای زیبایی های این روستا هر گردشگری را به وجد می آورد و ساعت ها از دیدن آن لذت می برد چون مشاهده سواحل ماسه ای بدون سنگ در کنار کوه، جنگل و نخلستان جذابیت خاصی به این منطقه داده است.
در این روستا مجموعه ‌ای از درختان چش، کرت(انجیرمعابد)، تپه های رمل سفید، نخل سبز رنگ و دریای نیلگون آبی در کنار هم قرار دارند.
غروب قرمز گونه خورشید در میان نخلستان، سطح دریا، رمل ها و جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و علاقه مندان رنگ های متفاوت غروب را با جابجا شدن چند دقیقه ای خورشید مشاهده خواهند کرد.
دهیار روستا دَرَک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دَرَک در زبان بلوچی به معنای سکونت در کنار دره است در واقع کلمه دره بعدها به دَرَک مشهور شده است.
مرادبخش تاسه افزود: دَرَک جایی در چند متری دریاست که انواع درختان گرمسیری در آن به ثمر نشسته اند و ساکنان محلی انواع هندوانه، ذرت، نخیلات و غیره را کشت و برداشت می کنند.
وی بیان کرد: تپه های ماسه ای، ساحل صخره ای، شنی و مرجانی، وجود کوه، جنگل و دریا در یک نقطه سبب حیرت گردشگران داخلی و خارجی شده، در هیج منطقه ای نمی توان همه نوع ساحل را یک جا مشاهده کرد اما روستای درک از این نعمت برخوردار است.
وی افزود: یکی از عجایب روستای دَرَک وجود آب شیرین در چند متری دریاست که سبب رویش جنگل و پوشش گیاهی انواع درختان گرمسیری شده است.
وی گفت: این روستا هوایی بهاری دارد و وزش بادهای موسمی و مونسون از اقیانوس سبب شده تا نسبت به مناطق دیگر هوای خنک تری داشته باشد.
دهیار روستای دَرَک تصریح کرد: علاوه بر وجود جذابیت های یاد شده، در ساحل این روستا می توان موج سواری، قایق سواری، شنا و ورزش های آبی ساحلی را انجام داد.
تاسه ادامه داد: روستای ساحلی دَرَک یک ژئوپارک طبیعی است که می توان آن را ثبت و برای نسل های آینده پاک و دست نخورده نگه داشت.
وی توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت های رفاهی و گردشگری در این روستا را خواستار شد و افزود: هم اینک تعدادی خانه بومی و محلی بلوچی برای پذیرش مسافر نوروزی و گردشگر تزئین و آماده شده است.
وی بیان کرد: هزینه اسکان، پذیرایی و اقامت هر گردشگر به صورت ناچیز دریافت می شود تا هموطنان با عزیمت به روستا بتوانند اوقات خوش و به یاد ماندنی داشته باشند.
وی گفت: حفظ بافت بومی روستا یکی از اهداف و برنامه های دولت است تا با ایجاد زیرساخت های گردشگری و رفاهی به زیبایی های طبیعی موجود در آن دست برده نشود و هم چنان بکر باقی بماند.
وی ادامه داد: شن های کنار ساحل و تپه های ماسه ای و رمل های سفید برای دردهای عضلانی و استخوانی خاصیت درمانی دارد و خیلی از افراد صبح زود و زمانی که آفتاب می تابد روی این شن ها دراز می کشند و یا در زیر خاک خود را چال می کنند تا دردهای پا، استخوان و کمرشان درمان شود.
دهیار روستای دَرَک گفت: گردشگران می توانند با ساحل پیمایی 6 کیلومتری از جذابیت های جنگلی، ساحل شنی، مرجانی، ماسه ای و بکر دیدنی لذت ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار