با آغاز سال نو شخصیت‌های سیاسی در پیام‌هایی نوروز را به مردم ایران تبریک گفتند.
کد خبر: ۵۸۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 21 March 2018

به گزارش تابناک : ساعت 19 و 45 دقیقه سال 96 به پایان رسید و ملت ایران به استقبال نوروز و شروع سال 97 شتافتند. به سیاق هر سال رهبر معظم انقلاب بلا فاصله پس از تحویل سال در برابر دوربین های صدا و سیما پیام نوروزی‌شان را به گوش مردم رساندند. ایشان در پیامی فرمودند: درباره‌ی سال ۹۷ -سالی که از این لحظه آغاز میشود- آنچه مهم است، این است که همه باید سخت کار کنند. بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطرح است لکن مسئله‌ی اصلی ما امسال هم مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را -با شرحی که ان‌شاءالله در سخنرانی عرض خواهم کرد- همه تعقیب کنند و دنبال‌گیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتیِ مردم -هم مسئله‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها- حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است.

پس از مقام معظم رهبری، حسن روحانی در مقام رئیس جمهور به عنوان دومین مقام سیاسی ایران در کنار زلزله زدگان کرمانشاه پیام نوروزی خود را خطاب به ملت ایران ایراد کرد. او گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند سال نو ، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق خواهد بودسال 96 سال موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران درعرصه های مختلف بود.

رئیس‌جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1397 هجری شمسی ، سال 96 سال را به رغم خواست و تلاش های بدخواهان کشور ، سال موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران درعرصه های مختلف برشمرد و تصریح کرد: اتحاد ملت ایران همه دشمنان را به اعجاب واداشت و به عظمت ملت ما اعتراف کردند.

پیام نوروزی شخصیت های سیاسی

تبریک های نوروزی تنها به پیام رهبر انقلاب و رئیس جمهور ختم نشد و دیگر شخصیت ها از جمله رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون اول رئیس جمهوری و دبیر شورای نگهبان نیز در پیام هایی نوروز و سال جدید را به مردم ایران تبریک گفتند که در جدول زیر به مهمترین پیام های نوروزی اشاره کرده ایم.

نام و سمت

پیام نوروزی

 

آیت‌الله احمد جنتی/ دبیر شورای نگهبان

امیدواریم در سال جدید که طلیعه‌ی آن قرین زادروز مبارک و با سعادت امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام و همزمان با چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران است، همه‌ی مسئولین کشور و خصوصاً متولیان امور اقتصادی با تدبیر، تلاش و همت مضاعف، همکاری، همیاری و تکیه و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی بتوانند گره‌های اقتصادی را گشوده و معیشت مردم عزیز کشورمان را تمشیت نموده و بهبود ببخشند.

 

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

سالی که گذشت، هرچند با حوادث گوناگون و فراز و فرودهای زیادی همراه بود، اما امید واثق دارم که سال نو، سالی سرشار از معرفت و خیر و برکت برای امت اسلام و ملت ایران خواهد بود. به مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی اطمینان می دهیم که ما نیز در سنگر مجمع تشخیص مصلحت نظام تمام تلاش خود را در راه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به شما مردم غیور و انقلابی به کار خواهیم بست و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

اسحاق جهانگیری/ معاون اول رئیس جمهوری

«ای ز تو تغییر حال و سال‌ها

حال ما را کن تو خوشتر حال‌ها

نوروز جشن طبیعت، جشن زندگی و جشن زیبایی فرا رسید.

امیدوارم سال ۹۷ برای همه ایرانیان، در همه جای ایران و دور و نزدیک جهان، سال شادی، سال امید، سال گفت‌وگو و سال چیرگی بر تنگناها و سختی‌ها باشد.»

 


محمدرضا عارف/ رئس فراکسیون امید و نماینده تهران

چه زیباست درس آموختن از طبیعت، بهار شدن و باز کردن دریچه دل و شادابی معنویت، اخلاق و مهربانی . سالی که گذشت مثل همۀ سال‌ها حوادث تلخ و شیرین فراوانی داشت و ملت ما همیشه کوشیده است با گذرکریمانه از حوادث، با تحمل سختی‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌ها، زندگی را با امید به آینده ای بهتر به سوی بهبود راهنمایی کند.

 

محمدرضا باهنر/ دبیرکل جبهه پیروان

از خدای بزرگ می‌‌‌خواهم که سال ۱۳۹۷ را سالی مالامال از عزت و سربلندی و سلامتی برای ایرانیان عزیز قرار دهد و شاهد پیشرفت های روزافزون کشورمان در تمامی زمینه ها مخصوصا در رونق تولید و اشتغال و رفاه اقتصادی و اجتماعی باشیم. 

 

 

معصومه ابتکار/ معاون رئیس جمهور در امور زنان

نوروز می‌‌گوید پس از شب‌های طولانی زمستان که بیم سردی دل‌‌ها می‌‌رفت، بهار با جلوه‌‌های امیدبخش و سرشار از زیبایی می‌رسد و طبیعت، نوید نور و نو شدن می‌‌‌دهد؛ چه در گیاه و درخت و چه در ذات انسان‌‌‌ها.

نوروز را ایرانیان برای بزرگداشت حیات و تحول به سوی خوبی‌‌ها سال‌‌‌هاست که غنیمت می‌‌‌شمرند‌؛ این را می‌‌‌توان انگیزه‌‌‌ای نیز برای تلاش در مقابله با بی‌‌عدالتی و تبعیض به نفع همه انسان‌‌‌ها اعم از زن و مرد برشمرد. باشد تا ملاک برتری فقط تقرب به سوی خوبی‌‌‌ها یا تقوی باشد‌.

 

 


محمد حسین مقیمی / استاندار تهران

فرارسیدن بهار و حلول سال نو را تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت، معنویت و شادابی برای مردم ایران زمین بویژه شهروندان رشید و فهیم استان تهران آرزو می‌کنم. 
امیدوارم با هم‌افزایی مسئولان و مردم استان در سال جدید، بزرگ‌ترین آرزوی ما که همانا تحقق شعار سال در راستای حمایت از کالا و محصول ایرانی، ارتقای تولید ملی و رونق اشتغال است، برآورده و کام و خاطر همگان شیرین و آسوده و شادمان گردد.

 

 

 

 

 

منبع : خبرآنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار