استاندار سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،سید شهاب الدین چاوشی در پیام نوروزی خود، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال۹۷، گفت:افزایش تولید و اشتغال، برای تحقق اقتصاد مقاومتی نسخه مؤثری بوده که باید در سال آینده نیز برای تحقق آن بر تلاش¬ها بیفزائیم.
کد خبر: ۵۸۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 21 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید شهاب الدین چاووشی در پیامی به مناسبت بهار۹۷  و فرارسیدن عید سعید باستانی نوروز، نوشت: در آستانه سالی نو قرار داریم که بر عمر ما گذر خواهد کرد و همراه با بهار طبیعت، بر جانها بهار قرآن را جاری خواهد ساخت و دریچه ای دیگر از عبودیت و بندگی حقتعالی را بر روی ما خواهد گشود. امید داریم همچنانکه حضرت علی (ع) می فرمایند هر روزیکه در آن نافرمانی خداوند تبارک و تعالی صورت نگیرد همان روز عید است سرتاسر سال جدید برای کل بشریت و همه هموطنان عزیز ما به خصوص سمنانیان عزیز که از پرچمداران تمدن اسلامی و ایرانی بوده اند، هر روزش عید و سرشار از نعمت و برکت، سلامت و تندرستی باشد.
در این پیام آمده است: سالی که گذشت با وجود شیطنت های بیگانگان و دشمنان ایران،  ملت بزرگ ما با دور اندیشی و مدارا بر مشکلات امنیتی فائق آمد، و توانست به لطف مدارا و همدلی و با تکیه به ارزش های اعتقادی امنیت ملی خود را تضمین کند. در استان پهناور سمنان مجموعه بخش خصوصی و دستگاه¬های دولتی به کمک هم سهمی را که در اشتغال ملی برای استان پیش¬بینی شده بود محقق ساختند اما هنوز تعداد قابل توجهی بیکار داریم که باید در سال آینده برای اشتغال آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
چاوشی  می نویسد: افزایش تولید و اشتغال، برای تحقق اقتصاد مقاومتی نسخه مؤثری بوده که باید در سال آینده نیز برای تحقق آن بر تلاش¬ها بیفزائیم و با دگرگونی در فرهنگ اشتغال، و استفاده از کالاهای ساخت وطن، راه را برای افزایش تولید و اشتغال باز نمائیم. پر واضح است اگر مصارف عمومی جامعه تحت ضابطه و نظم در نیاید و اگر اولویت ما در مصرف کالاهای ایرانی نباشد و تولید منجر به فروش و توزیع نشود حتی اشتغال موجود نیز صدمه می¬خورد پس عزم همگانی در راستای رفع این معضل باید شکل گیرد. البته در کنار این تولید برای مردم فهیم و ارجمند استان، تقاضای جدی از صاحبان تولید و کارگران سخت کوش و زحمت کش نیز این است که به دقت خود در کیفیت کالاهای تولیدی ایرانی بیفزایند تا هموطنان رغبت بیشتری برای مصرف کالای ایرانی پیدا کنند.
استاندار سمنان در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: موضوع مهم دیگری که در این استان در دستور کار قرار گرفته، وجود آثار فاخر تاریخی، فرهنگی و جاذبه¬های مهم گردشگری است، بسیاری از کشورها از محل صنعت گردشگری، کشور خود را بدون وابستگی به نفت و معدن اداره می کنند و استان ما از چنین ظرفیت بزرگ و مهم برخوردار است. دستگاههای ذیربط در کنار توجه به احیاء و مرمت بافت¬های تاریخی و ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران، مردم و کسبه عزیز را نیز باید به همراهی و همکاری و احترام و مهربانی با مسافرین و گرشگران و بخصوص زائران امام هشتم فرا بخوانند. باید همه بدانیم نزدیکترین راه برای رونق و توسعه اقتصادی استان، توجه برای گردشگری و احیاء میراث فرهنگی است.
در ادامه این پیام آمده است: نکته سوم موضوع کم آبی در استان است هرچند که همواره به فضل خداوند سبحان امیدوار خواهیم بود اما واقعیت این است که استان ما استانی کم آب است و با توجه به خشکسالی سالهای اخیر در سفره های آب زیرزمینی ما بسیار افت پیدا کرده و آب که مایه حیات است کادوئی بسیار ارزشمند می¬باشد و همگان باید برای مصرف آن در هر زمینه¬ای اعم از بهداشتی، کشاورزی، صنعت و معدن صرفه جوئی را جدی بگیرند تا بتوانیم همه در کنار هم دغدغه کم آبی را پشت سر گذاریم. آب مصرفی ما بیش از سه برابر چینی هاست. این روش برای استانی کم آب مثل سمنان سم مهلک است و باید همه چاره جوئی کنیم. البته دستگاه¬های دولتی وظایف خود را برای صیانت از منابع موجود آب و احیاناً انتقال آب¬های ممکن به استان در دستور کار خود خواهند داشت و نکته آخر اینکه، سمنانیان و دیار باستانی قومس همواره مشعل دار تمدن بوده و به سخت کوشی و مبارزه با سختی ها در تاریخ شهره اند. وجود  آثار تاریخی قدیمی آب انبارها، قنوات، چشمه ها، بزرگان علم و ادب و بناهای عظیم تاریخی حاکی از عزم و اراده پولادین مردم سخت کوش این دیار باستانی است، و امروز اداره امور جامعه بیش از پیش نیازمند وحدت، همدلی، همگرائی، و مدارا و مهربانی است، همه باید برای حل مشکلات جامعه و همدیگر دست بدست دهیم تا انشاءالله شاهد استانی آباد و زندگی شاداب باشیم.
در دیگر بخش این پیام می خوانیم: از خداوند بزرگ مسئلت دارم مردم بزرگ مارا دردستیابی به مقام بندگی و نشاط اجتماعی و فردی و امنیت عمومی و اقتصادی بیش از پیش توفیق عطا کند و آنها را از دعای خیر شهیدان که مایه های افتخار و سرمایه های جاودانی میهن هستند بهره مند گرداند و تمام خدمتگذاران صدیق آنها را توفیق خدمت روز افزون برای این مردم شریف عطا فرماید.







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار