تابناک / به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در آخرین روز اداری سال ۹۶ تفاهم نامه شهرداری رشت با کنگره هشت هزار شهید استان گیلان پیرامون انتشار و چاپ آثار شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منعقد گردید.
کد خبر: ۵۸۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 21 March 2018
  تابناک / به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در آخرین روز اداری سال ۹۶ تفاهم نامه شهرداری رشت با کنگره هشت هزار شهید استان گیلان پیرامون انتشار و چاپ آثار شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منعقد گردید.
 
 
 

به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در آخرین روز اداری سال ۹۶ تفاهم نامه شهرداری رشت با کنگره هشت هزار شهید استان گیلان پیرامون انتشار و چاپ آثار شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منعقد گردید.

خوشحالم در آخرین روز اداری پایان سال تفاهم نامه ای پیرامون موضوع شهدا در شهرداری رشت امضا می شود

دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در این جلسه اظهار کرد: خوشحالم در آخرین روز اداری پایان سال تفاهم نامه ای پیرامون موضوع شهدا در شهرداری رشت امضا می شود.

 
 
 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید باکری و تبریک به مناسبت روز شهردار گفت: انتخاب روز شهادت یک شهید به نام روز شهردار بعد فرهنگی ویژه ای دارد.

شهردار رشت جایگاه شهدا را والا و ارزشمند عنوان کرد و افزود: برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

دکتر نصرتی با بیان اینکه باید مفاهیم ارزشمند را با نسل امروزی گره بزنیم تاکید کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که در نسل امروزی نفوذ کند تا آینده کشور تضمین شود.

وی به اهمیت چاپ آثار شهدا تاکید کرد و گفت: باید آثار و خاطرات خانواده های شهدا تا زمانی که در بین ما هستند چاپ و منتشر شود تا نسل آینده بتوانند از آنها بهره مند شوند.

شهردار رشت با بیان اینکه شورای پنجم به مباحث فرهنگی و ارزشی اهمیت زیادی می دهد خاطرنشان کرد: امیدوارم انعقاد تفاهم نامه در حوزه ایثار و شهادت در آخرین روز سال ۹۶ منجر به شروعی خوب در سال ۹۷ برای مجموعه مدیریت شهری باشد.

 
 
 

برای نشر فرهنگ و آثار شهدا گام برداریم

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به مناسبت سال نو اظهار داشت: ان شاء الله بتوانیم در سال جدید خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته همکاری های بسیار خوبی ما بین شهرداری، شورای شهر و کنگره هشت هزار شهید گیلان انجام شده بود بیان کرد: امیدوارم بتوانیم به شایستگی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بر اجرایی شدن تفاهم نامه تاکید کرد و گفت: باید برای نشر فرهنگ و آثار شهدا گام برداریم.

عاقل منش ضمن تبریک روز شهردار و گرامیداشت یاد و خاطر شهید باکری و شهدای دفاع مقدس، شهید باکری را الگوی شهرداران کشور عنوان کرد و بیان داشت: شهرداران باید ارزیابی کنند چه میزان برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداشته اند.

 
 
 

امیدوارم در سال ۹۷ بتوانیم زندگی مادران شهدا را به صورت مکتوب درآوریم

فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورا و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی شورا تلاش کردیم گام های بلندی برای شهدا برداریم و اقدامات ماندگار انجام دهیم.

وی به مکتوب شدن آثار شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم تاکید کرد و افزود: امیدوارم در سال ۹۷ بتوانیم زندگی مادران شهدا را به صورت مکتوب درآوریم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای رشت از تلاش های ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا قدردانی کرد و اذعان داشت: باید دغدغه های خانواده های شهدا و ایثارگران رفع شود.

شیرزاد با اشاره به چاپ زندگی نامه شهدای مدافع حرم توسط ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان در سال ۹۶ اظهار کرد: مسئولان باید وظایف خود را در قبال خانواده ایثارگران انجام دهند.

 
 
 

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا جزو وظایف پایان ناپذیر ما است

رضا رسولی،رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در این جلسه انعقاد تفاهم نامه با کنگره هشت هزار شهید گیلان را کاری بزرگ و ارزشمند عنوان کرد.

وی به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جزو وظایف پایان ناپذیر ما است.

رسولی خاطرنشان کرد: امروزه شهدای مدافع حرم در کیلومترها دورتر از مرزهای میهن اسلامی دفاع می کنند و از ارزش های انقلاب پاسداری می کنند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه نسل جدید دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده است تاکید کرد: باید فرهنگ دوران دفاع مقدس را با ادبیات متفاوت برای نسل جوان بازگو کنیم.

 
 
 

باید خوراک فرهنگی خوب به جامعه تحویل دهیم و یکی از این موارد انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

فرهام زاهد،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدوارم سال جدید سال آرامی برای کلیه سطوح جامعه باشد و همه جریان ها و گروه ها به دور از تفکر سیاسی و جناحی تنها برای اعتلای نام ایران تلاش کنند.

وی با بیان اینکه باید خوراک فرهنگی خوب به جامعه تحویل دهیم بیان کرد: یکی از این موارد انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

 
 
 

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان: با حضور دکتر نصرتی اقدامات خوبی در حوزه ایثار و شهادت انجام شد

سرهنگ ابراهیم جوادی رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه با شهرداری رشت اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم رضایت شهدا را جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری شهرداری رشت با ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان در سال های اخیر رو به افزایش بوده است گفت: اقدامات بسیار خوبی از قبیل چاپ کتاب های شهدا، تقدیر از رزمندگان ،خانواده های شهدا و... انجام شد.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان از توجه دکتر نصرتی شهردار رشت به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد و افزود: با ورود دکتر نصرتی اقدامات بسیار خوبی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهدا انجام شده است.

سرهنگ جوادی خاطرنشان کرد: ما نیز به نمایندگی از جامعه ایثار و شهادت در کنار مجموعه مدیریت شهری هستیم و به عنوان بازوی فرهنگی شهرداری بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

 
 
 

پیشنهاد چاپ کتب تاریخ شفاهی رزمندگان مدافع حرم شهرداری، شهید بابک نوری هریس و شهدای شهرداری

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به حضور رزمندگانی از شهرداری رشت به جهت دفاع از حرم و همچنین شهادت فرزند محمد نوری هریس که از مدیران مجرب شهرداری به شمار می رود گفت: پیشنهاد می دهم کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان مدافع حرم شهرداری و شهید مدافع حرم بابک نوری هریس چاپ شود.

وی با اعلام آمادگی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل جهت همکاری در این زمینه تصریح کرد: همچنین پیشنهاد می دهم چاپ کتاب تاربخ شفاهی شهدای شهرداری نیز در دستور کار باشد.

 
 
 

تقدیر از مقام شهدا وظیفه همه دستگاه های اجرایی است/ چاپ ۸ کتاب زندگی نامه شهدا در برنامه کاری سازمان فرهنگی

علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی،ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه تقدیر از مقام شهدا را وظیفه همه دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

وی عنوان کرد: شهرداری رشت به عنوان یک نهاد اجتماعی خدمت رسان برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام شده است و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شهرداری این مسئولیت را برعهده دارد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از اعلام آمادگی این سازمان برای چاپ آثار،کتب شهدا و ... خبر داد و افزود: چاپ ۸ کتاب زندگی نامه شهدا در برنامه کاری ما قرار دارد.

 
 
 

در این جلسه دکتر نصرتی،شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهر، رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، سرهنگ جوادی رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی، علی خلیلی مشاور و مدیر حوزه دفتر شهردار و جمعی دیگر از مدیران شهرداری و نمایندگان ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار