مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (1) کشور گفت: ظرفیت نفرصندلی در قطارهای مسافربری تهران- مشهد در نوروز 97 حدود 13 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۸۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 21 March 2018

به گزارش تابناک : فرشاد زادخور روز چهارشنبه افزود: این افزایش روزانه به 800 نفرصندلی در ایام نوروز رسیده است.
وی با بیان این که، اوج سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه آغازمی‌شود و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از تعطیلات نوروزی شاهد حفظ ظرفیت‌های اضافه‌شده باشیم.
وی با بیان این که سهمیه محلی برای مسافران سمنان- مشهد نداریم؛ به مزیت ظرفیت‌های اختصاصی قطارهای مسیر تهران- مشهد برای این استان اشاره کرد و گفت: از قطارهای در مسیر به‌عنوان قطارهای جامع تهران- مشهد استفاده می‌شود و ظرفیت‌های شناوری را نیز برای مسافران استان سمنان در این قطارها در نظر گرفتیم.
زادخور ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم از قطارهای بیشتری استفاده کنیم؛ چون قطار محلی مربوط به یک انتخاب بود، ولی در این شکل می‌توان در انتخاب‌های مختلف از ظرفیت قطارها استفاده کرد.
وی با اشاره به تردد روزانه 88 رام قطار در مسیر تهران- مشهد گفت: بیش از 65 درصد این قطارها با ایجاد سهمیه‌های شناور و اختصاصی به مردم استان سمنان خدمات‌رسانی می‌کنند.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (1) کشور سهمیه روزانه مسافران در سراسر کشور را یک میلیون و 850 هزار صندلی اعلام کرد و گفت: سهم استان سمنان در مسیر تهران- مشهد حدود دوسوم است.
راه آهن شمالشرق (1) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت541 کیلومتر دارد.
یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل واقع شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار