آیا وزیر بهداشت از خاطر برده‌اند که در واکنش به درخواست های فرماندار شهر محروم بدره، بجای قول برای حل مشکلات مردم لب به سخنان ناپسند گشوده و با توهین خطاب به این فرد گفتند: " تو غلط کردی که نماینده مردمی، اگر گذاشتم یک روز بمانی اینجا بی شعور!"
کد خبر: ۵۸۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 22 March 2018

به گزارش تابناک : چند روز پیش گفتگویی از وزیر بهداشت در رسانه ها منتشر شد که وی در آن بجای پاسخگویی درباره عملکرد وزارتخانه متبوع خود در سال 96، به اتخاذ مواضعی پرداخته است که کمترین مشابهتی با روند عملکردی وی و دولت ندارد!

در این مجال بر آن هستیم تا پاسخی مستند به ادعاهای ایشان بدهیم و امیدواریم با ماجرایی همچون شکایت ایشان از حسین دهباشی مواجه نگردیم!
قاضی زاده هاشمی در این گفتگو اتفاقات رخ داده در دوران انتخابات را تلخ ترین اتفاق سال گذشته معرفی و مدعی شده است: " اتفاقاتی در جریان انتخابات و مناظره ها و حواشی آن رخ داد که دل دلسوزان انقلاب و میهن را به درد آورد. چرا که شایسته نبود برخی برای مناصب دنیوی از دین و امام رضا (ع) و... هزینه کنند"!

مشخص نیست این ادعای وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید بر اساس چه مبنایی می باشد اما آنچه واضح و مبرهن است که با مرور مواضع برخی دولتمردان نمی توان این دلسوزی قاضی زاده هاشمی را باور کرد!

"درس مذاکره گرفتن از قیام عاشورا" جنجالی ترین سواستفاده از مقدسات مذهبی مردم بود. این سخن که واکنش های متعددی در پی داشت درست در روزهایی که مذاکرات نتوانسته بود رضایت عمومی ای ایجاد کند و باعث ایجاد فضای شک اجتماعی نسبت به رویکرد منفعلانه سیاست خارجه دولت یازدهم شده بود از سوی روحانی در ایام محرم مطرح شد تا شاید بتوان با استناد به دلیلی ضعیف راه مذاکره را در افکار عمومی امتداد راه قیام حسینی جلوه دهد.

این رویکرد پیرامون سیاست خارجه دولت و مساله برجام با استفاده از الفاظی همچون "برجام را خدا آورد" و سپس در نتیجه از آن با عبارت "برجام یک نعمت الهی است چرا شکر نعمت نمی کنید؟" ادامه پیدا کرد.
مساله ریزگرد های خوزستان و ناکارآمدی دولت در مواجهه با آن که با نارضایتی گسترده مردم جنوب مواجه شد رییس دولت را وادار کرد تا دست به دامان تقدیرات الهی شود. در حالی‌که افکار عمومی در انتظار پاسخگویی دولت تدبیر و امید نسبت به عملکرد زیست محیطی خود پیرامون این بحران بود یکی از دولتمردان به جای پاسخگویی در مقام مسوول، آن را نتیجه "عذاب الهی" دانست.

در این میان شاید تامل برانگیزترین سواستفاده دولت یازدهم از مقدسات مردم جهت توجیه اقدامات خود مربوط به مصاحبه تلویزیونی وزیر اطلاعات میشد که در بخشی از آن با اشاره به نحوه انتخاب برای این سمت گفت: "به آقای روحانی گفتم، شما با توجه به کدام سابقه کاری این مقام به من پیشنهاد می‌دهید؟ اگر بگویید وزارت کشور، من با این پُست آشنایی دارم، اگر بگویید وزارت ارشاد، بنده 9 سال سرباز مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در ارتش بودم، کارهای فرهنگی از جمله عکاسی در زمان کودکی، نقاشی در دوران نوجوانی، بازیگری تئاتر در روزهای جوانی را انجام داده ام اما در مورد وزارت اطلاعات با چه آورده ای این مسوولیت را قبول کنم؟دیدم آقای دکتر با یک حالت عجیبی که من را منقلب کرد گفت علوی تو آورده ای نداری؟تو فرزند فاطمه زهرا(س) از مادرت کمک بخواهی بچه اش را رها می کند؟این را که گفت بغض گلویم را گرفت اشک در چشمانم جمع شد و گفتم حالا که اسم مادرم زهرا(س) را آوردید چشم!"

اقای وزیر! موارد بالا تنها گوشه ای از انبوه سواستفاده دولتمردان از مقدسات است و علاوه بر سوء استفاده های متعدد دولت متبوع شما از مقدسات، آن فرد که شما مدعی هستید از مقدسات استفاده کرده است؛ رویه اخلاقی اش تغییر نکرده و همچنان همان سلوک رفتاری را دارد و تاکنون هیچ فکت مستند در مورد سوء استفاده ها از انتخابات ارایه ندادید و اکنون سوالی که برای همگان پیش می آید این است که چرا وزیر بهداشت در این موارد واضح و آشکار دغدغه مقدسات را پیدا نکرده و اکنون برای تحکیم جایگاه خود در نزد رئیس دولت به اتهام پراکنی علیه دیگران مشغول است؟

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از این گفتگوی خود به مقوله "اخلاق" پرداخته و گفته است: "ما انقلاب اسلامی را به خاطر ارزش های آن می خواستیم و می خواهیم که در صدر این ارزش ها چیزی نیست جز آنچه پیامبرعظیم الشان ما به خاطرش مبعوث شد؛ یعنی اخلاق. اما آنچه در جریان مناظره ها دیدیم بی اخلاقی هایی بود که هیچ سنخیتی با ارزش های انقلاب اسلامی نداشت."!

در پاسخ به این بخش از سخنان وزیر بهداشت هم واضح است که مواضع و سخنان حسن روحانی در بی اخلاقی انتخاباتی در نوع خود بی سابقه بود. مواضعی که به شدت مورد استقبال جریانات ضد انقلاب از منافقین گرفته تا...قرار گرفت اما در مورد شخص وزیر بهداشت هم باید به ایشان، قول خداوند متعال در آیه 2 سوره مبارکه «صف» را یادآوری کرد که می فرماید:" یَأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ  اى کسانى که ایمان آورده‌اید! چرا سخنى مى‌گوئید که عمل نمى‌کنید؟"

آقای قاضی زاده هاشمی که اینگونه دغدغه اخلاق را دارند و برای آن فلسفه بافی می کنند؛ آیا خاطره تلخی که از خود در اسفندماه 95 در استان ایلام بجا گذاشتند؛ را بیاد دارند؟

آیا از خاطر برده اند که در واکنش به درخواست های فرماندار شهر محروم بدره، بجای قول برای حل مشکلات مردم لب به سخنان ناپسند گشوده و با توهین خطاب به این فرد گفتند: " تو غلط کردی که نماینده مردمی، اگر گذاشتم یک روز بمانی اینجا بی شعور!"

آیا انقلاب اسلامی برای این بوجود آمد که شخصی مانند شما در قامت وزیر اینگونه با بی اخلاقی با دیگران سخن بگوید؟

آیا جناب قاضی زاده هاشمی که تلاش می کند از بی اخلاقی ها گلایه کند، تاکنون درباره رویکرد رئیس دولت با مردم و منتقدان به وی تذکر داده است؟

آیا ایشان لیست بلندبالای نزدیک به 60 توهین مستقیم رییس دولت را مشاهده کرده اند که در آن از "حواله به جهنم" گرفته تا "کم عقل" معرفی کردن منتقدان وجود دارد؟

این سخنان نه از لسان رقبای انتخاباتی که توسط شخص رییس جمهور در نزدیک به 5 سال تکیه بر صندلی ریاست جمهوری صادر شده است اما هیچگاه وزیر مدعی اخلاقمداری دولت واکنشی در انتقاد از این رفتار نداشته است!
کاش جناب وزیر بهداشت بجای اتخاذ این مواضع غیر واقعی و اتهام پراکنی علیه دیگران، پاسخگوی شکست طرح تحول سلامت خود باشد!

طرحی که قرار بود هزینه درمان مردم را پایین بیاورد اما امروز تنها موجب بالا رفتن درآمد پزشکان شده و به علت بدهی های کلان با توجه به عدم پذیرش دفترچه سلامت در مراکز درمانی، کم کم باید فاتحه آن را خواند!
آقای وزیر چرا پاسخ نمی دهند اکنون که تداوم مسیر غلط تحول نظام سلامت باعث شد که کشور در سال 96 از این طریق با کسری 16 هزار میلیارد تومانی مواجه شود و در سال 97 این رقم به 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، چه توجیهی در پیشگاه مردم برای این اقدام خود دارد؟

اینکه امروز با ادامه این طرح، بی عدالتی در نظام درمانی کشور به اوج رسیده و هم اینک در نظام پرداختی حوزه سلامت، یک نفر 100 میلیون تومان، یکی 10 میلیون تومان و دیگری یک میلیون تومان درآمد دارد، نیازمند پاسخگویی وزیر بهداشت است یا اتخاذ مواضع غیر مرتبط با حوزه فعالیت وی؟

 

 

 

منبع : جهان نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار