نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن درک شرایط کشور و جهان، آمادگی لازم را برای کمک به تسهیل روند حمایت از تولید کنندگان و تولید کشور با تصویب قوانین از جمله قوانین مربوط به بهبود فضای کسب و کار به کار خواهد بست.
کد خبر: ۵۸۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 22 March 2018

به گزارش تابناک : فاطمه ذوالقدر روز پنج شنبه گفت: فراخوان نوروزیِ رهبر معظم انقلاب برای حمایت از کالای ایرانی را به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: این نامگذاری نیاز جامعه ایرانی در شرایط رکود اقتصادی و بحران بیکاری یک اضطرار برای رهایی است و به دنبال اهتمامی که در راستای تولید ملی قرار داشت، مصرف آن توسط ایرانی یک التزام برای تداوم مسیر و حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: شعاری که تحقق آن وابسته به تعامل شایسته و بادرایت میان مردم، تولیدکنندگان و مسئولین دارد ، بدین نحو که سهم کوچک هر شهروند استفاده از کالای ایرانی است و سهم بزرگ آن بر ذمه تولید کنندگان و مسئولین در فرایند تولید باکیفیت و قابل رقابت با نمونه های خارجی و قانون‌گذاری، اجرا و نظارت در کنار تعاملات با آرامش در عرصه بین الملل است.
ذوالقدر ادامه داد: به ثمرنشستن آن یقینا مشروط به تولیدات با کیفیت داخلی از یک سو و مقابله جدی با ورود کالای قاچاق بویژه کالای قاچاق از سوی دانه درشتان است که اقتصاد و سبک زندگی و مصرف را تحت تاثیر قرار می دهد. 
وی گفت: همچنین با حمایت از تولیدکنندگان از طرق مختلف مانند تعدیل نرخ مالیات، کم کردن فشار از دوش تولیدکننده و ارائه بسته های حمایتی و تشویقی برای تولیدات بهتر و باکیفیت تر ، مانند تخفیف در اخذ هزینه های جانبی مرتبط با تولید، بیمه و امثالهم و همراهی و مساعدت با مسایل و مشکلات تولید کننده می تواند چرخش تولید داخلی را شتاب بخشد. 
وی افزود: میدان دادن به بخش خصوصی و یافتن بازارهای خارجی و هدایت صدور کالاهای باکیفیت داخل به خارج از مرزها به ویژه کشور های دوست و همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان از سوی دستگاه سیاست خارجی که اخیر با تغییر ساختار اولویت خودرا بر دیپلماسی اقتصادی قرار داده است، می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.
ذوالقدر افزود: این تعاملات چند وجهی همراه با اعتماد و انسجام ملی میان مردم، تولیدکنندگان و مسئولین می تواند دستاوردهای چشمگیری را که همانا افزایش تولید باکیفیت ملی و رشد اقتصادی و کاهش بیکاری و صدور کالا و خدمات ایرانی خواهد بود به ارمغان می آورد.
وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به موارد مذکور ضمن درک شرایط کشور و جهان آمادگی لازم را برای کمک به تسهیل روند حمایت از تولید کنندگان و تولید کشور با تصویب قوانین از جمله قوانین مربوط به بهبود فضای کسب و کار به کار خواهد بست و در سایه این تعاملات می توان در عمل به تحقق اهداف این نامگذاری جامه عمل پوشاند در غیر این صورت حمایت از کالای ایرانی صرفا در قاب تبلیغات باقی خواهد ماند و شعاری بیش نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال 1397 سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار