کد خبر: ۵۸۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 22 March 2018

اصلیعکسآرشیو

تازه های خبری :

_

عناوین کل رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خانه های خشتی و گلی مردم بلوچ در سطح این شهرستان آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی است.

هدایت الله باشنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه های خشتی و گلی با گل مزارع کشاورزی، شاخ و برگ و چوب درختان خرما ساخته و به شکل سنتی تزیین شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مسافران همیشه به دنبال تنوع هستند، اقامت در خانه های خشتی و گلی مردم بلوچ لحظات خوش و به یاد ماندنی برای آنان رقم می زند.
وی افزود: قصرقند به عنوان یکی از مناطق تفریحی و گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان هر سال میزبان هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور است.
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرقند تصریح کرد: علاوه بر خانه های خشتی و گلی و مهمانخانه های بلوچی، 10 کلاس درس برای اسکان مهمان نوروزی در سطح این شهرستان آماده شده است.
باشنده ادامه داد: همچنین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوزن دوزی زنان بلوچ در شهر ساربوک، سه راهی ورودی کورسر قصرقند و تلنگ آماده شده است که مهمانان نوروزی می توانند با مراجعه به این مکان ها محصولات کار دست زنان و مردان بلوچ را به سوغات ببرند.
وی بیان کرد: نخستین مهمانان ورودی به قصرقند با چانگال و دوغ محلی پذیرایی شدند که این کار توانست لحظات خوشی را برای گردشگران رقم زند.
وی گفت: شهرستان قصرقند با 440 اثر تاریخی، طبیعی، گردشگری و دیدنی و صنایع دستی هنر زنان و مردان بلوچ پذیرای گردشگران است. 
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرقند ادامه داد: این شهرستان از چشم اندازهای طبیعی فراوانی برخوردار است که دیدن آنها می تواند خاطره ای خوش و به یاد ماندنی برای گردشگران به همراه داشته باشد. 
باشنده تصریح کرد: شالیزارها، آبشارها، درختان میوه های گرمسیری، رودخانه پرآب کاجو و تمساح پوزه کوتاه از جاذبه های مهم و دیدنی قصرقند است که نظر هر بیننده را به سوی خود جلب می کند. 
به گزارش ایرنا قصرقند از توابع سیستان و بلوچستان در 540 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار