همزمان با دومین روز فروردین ماه 1397و روز اردکان، جشن نوروزگاه با حضور جمعی از مسئولان محلی در بافت تاریخی و ثبتی شریف آباد این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 23 March 2018

دومین روز سال جاری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بعنوان روز شهرستان اردکان و میبد نامگذاری شده است. 
مدیرکل میراث فرهنگی یزد روز پنجشنبه هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را حفظ و معرفی هرچه بیشتر آیین های نوروزی در میان مردم و به خصوص کودکان و نوجوانان دانست.
فاطمه دانش یزدی گفت: برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه فرصت استثنایی برای شناساندن هرچه بهتر آیین های نوروزی است که از قرون گذشته تا به امروز در میان مردم مرسوم بود و همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بود.
وی افزود: ما باید تلاش کنیم با همکاری مردم استان و بستر سازی مناسب میراث فرهنگی و نهادهای فرهنگی دیگر، آیین های نوروزی را به درستی معرفی کنیم.
مراسم نوروزگاه شهرستان اردکان شامل بخش های متنوعی چون مراسم گرامیداشت نوروز جهانی با حضور زرتشتیان اردکان ، بازارچه صنایع‌دستی ، سفره هفت‌سین، اجرای موسیقی و ... بود که با استقبال پرشور مردم رو برو شد.
بافت تاریخی شریف آباد اردکان با شماره 10835 به‌عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد به همراه جمعی از مسئولان این اداره کل ازایستگاه راهنمای مسافران نوروزی و هلال احمر مستقر در ورودی شهرستان بازدید کرد.
به گفته دانش یزدی راهنمایی مسافران در خصوص محل های اسکان، آثار تاریخی و مذهبی، نحوه استفاده از امکانات گردشگری به همراه توزیع بسته های فرهنگی و نقشه گردشگری از جمله خدماتی است که از طریق این ایستگاه ها به گردشگران نوروزی ارائه می شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد بر نحوه پذیرایی و هدایت مهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهرستان بر ضرورت تلاش های هرچه بیشتر برای خدمات دهی بهتر تاکید کرد.
دانش یزدی بر نظافت ورودی های استان تاکید کرد و یادآور شد: در این راستا باید با انجام کارهای تبلیغی، مسافران را به رعایت حفظ نظافت دعوت کرد و از دو اقامتگاه بوم گردی این شهرستان نیز بازدید کرد. 
راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، یکی از طرح‌های ویژه برای توسعه گردشگری در روستاها، مناطق دارای چشم اندازها و جاذبه ‌های طبیعی و تاریخی است و هدف از ایجاد آن ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و خانه های قدیمی جهت اسکان گردشگران است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار