امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شعار امسال با وجود تکرار موارد مشابه اقتصادی در سال های گذشته، امسال خیلی جامع تر است و بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 24 March 2018

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نخستین نماز جمعه سال 1397 با قدردانی از مقام معظم رهبری به نامگذاری سال جای با عنوان « حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: برای تولید کال هایی با کیفیت داخلی باید اندیشه ورز ، تحقیق کننده و مخترع باشیم.
وی افزود: باید فرهنگ وابستگی را کنار گذاشت و با ایجاد عزت و غرور ملی به فرهنگ اصیل ایرانی تکیه کرد تا بتوان کالاهای خوب با کیفیت و ارزان قیمت تولید کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان لازمه این امر را افزایش تولید با کیفیت توسط تولید کنندگان ، حمایت مسئولان از آنها و همت مردم برای خرید کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: در این صورت شاهد رونق اقتصادی و حفظ استقلال ، شخصیت ، آزادگی و غیرت ایرانی اسلامی خود خواهیم بود.
ناصری یزدی با بیان اینکه این شعار خطاب به مردم و مسئولان است، تأکید کرد: در صورت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی میزان تولید ، اشتغال ، ثروت و تفکر و تدبر در کشور رشد می کند.
وی بر لزوم استفاده مناسب از تفکر جوانان ، نخبگان و افراد با تجربه بالا در 40 سال انقلاب تاکید کرد: در این مدت کارهای زیادی انجام شد و به همین دلیل امروز دغدغه دشمنان ، نابودی ایران نیست بلکه تلاش آنها جلوگیری از قدرتمند شدن بیشتر کشور است.
امام جمعه یزد ادامه داد: امروز ایران در دنیا عزیز است در حالی که تا قبل از انقلاب، شاه این کشور برای ملاقات و بوسیدن دست رئیس جمهوری آمریکا می بایست، از سفیر آن کشور التماس کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد: بنابراین باید حقیقت ها و فعالیت های فراوان انجام شده در این چهار دهه را به دنیا معرفی کرد تا آنها بدانند اگر تلاشهای ایران و جوانان معصوم و مدیریت های رهبر معظم انقلاب نبود معجزه بزرگ و عجیب نابودی توطئه دشمنان، اتفاق نمی افتاد .
ناصری یزدی با بیان اینکه تلاش ها و مجاهدت های جوانان ایرانی در خاورمیانه ، آرامش را به دنیا داد ،یادآور شد: دشمنان با فکر هیتلری- صهیونیستی درصدد نابودی کعبه، کربلا و سامرا و نابودی خاورمیانه بودند تا برای رژیم اسرائیل آرامش ایجاد کنند ولی امروز به یک نقطه کوچک در سوریه بسنده کرده اند.
نماینده ولی فقیه در یزد همچنین با اشاره به وضعیت استان بر لزوم قناعت در مصرف آب و سایر موارد و صرفه جویی در این ماده حیاتی ارزشمند اظهار داشت: باید به دنبال زندگی سالم و آرام با استفاده از کالاهای داخلی داشته باشیم و به دیگران هم کمک کنیم.
وی در عین حال مبارزه جدی با فساد ، جلوگیری از خام فروشی را خواستار شد و افزود: اگر به نکات آن در کنار حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی توجه ویژه صورت گیرد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه ها لزوم توجه به ماه های مبارک رجب و رمضان ، استغفار زیاد در این ماهها ، توجه جدی به تربیت فرزندان بویژه در ایام نوروز ، برنامه ریزی برای استفاده صحیح از عمر و نیز پیشه کردن تقوا را مورد تأکید قرار داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار