کد خبر: ۵۸۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 24 March 2018

​​​​​​​​​​​در حالی که طی روزهای آخر سال ۹۶ بحث عدم رویارویی با ورزشکاران و تیم‌های اسراییلی مطرح شد و حتی رسول خادم رییس فدراسیون کشتی در این باره نامه های مهمی منتشر کرد، اتفاق عجیبی در تیم ملی فلسطین رخ داد.

به گزارش تابناک ورزشی، روز پنج شنبه تیم ملی احیاشده و اوج گرفته فلسطین که صعود خیره کننده ای در رنکینگ فیفا داشته است، مقابل بحرین که روزهای نه چندان دور به جمع تیم‌های درجه یک آسیا نزدیک شده بود، به تساوی رسید.
نکته مهم این بازی تدارکاتی اما چیز دیگری بود: در ترکیب فلسطین چند بازیکن به دنیا آمده در سرزمین های اشغالی حاضر بودند که باعث واکنش برخی رسانه ها شد.

محمد درویش متولد فلسطین اشغالی یکی از چهره هایی است که هم در تیم مکابی حیفا بازی کرده و هم در تیم هاپوئل اشکلون.
عبدالله جابر دیگر بازیکن متولد سرزمین هایی است که اسراییلی ها غصب کرده اند، او هم بازیکن سابق هاپوئل و حشرون دو تیم اسراییلی است. شادی شعبان سومین بازیکن متولد اسراییل است که سابقه بازی در باشگاه های مکابی و هاپوئل را دارد.

البته طبق سیاست اصولی فلسطینی ها مبنی بر تملک بر کل سرزمین های اشغالی مسلمین توسط صهیونیست ها، این بازیکنان نیز افرادی از خاک کشور واقعی فلسطین محسوب می شوند که به دلایلی امروز در سیطره صهیونیست هاست اما نکته اینجاست که فلسطینی ها از آنها در تیم ملی کشورشان استفاده می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار