معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: نیروهای پلیس 75 هزار برگه آموزشی پیشگیری از وقوع حوادث و جرائم را همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی سال 1397تاکنون در میان مردم توزیع کردند، این کار تا پایان تعطیلات و بر حسب نیاز شهروندان ، مسافران و میهمانان نیز انجام می شود.
کد خبر: ۵۸۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 24 March 2018

سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: توزیع برگه های آموزشی با هدف پیشگیری از بروز و وقوع انواع جرائم ، آسیب ‌های اجتماعی و اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم و مسافران انجام شد.
وی یادآور شد: موضوع و محتوای مطالب آموزشی، ایمنی در سفر ، نحوه حضور در فضای مجازی ، توصیه‌های مرتبط با پیشگیری از سرقت ها ، نقش پلیس در عرصه های مختلف و نحوه ارتباط با ماموران انتظامی است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: در مبادی ورودی و خروجی شهرستان های یزد، میبد، اشکذر، اردکان، مهریز، تفت، بافق، خاتم، بهاباد و ابرکوه، ایستگاه های نوروزی مستقر است و تا 13 فروردین ماه نسبت به راهنمایی مسافران و انجام برنامه های فرهنگی و آمورشی اقدام می شود.
به گفته مزیدی،مردم و مسافران می توانند با حضور خویش از مسائل فرهنگی و آموزشی بهره مند شوند، سوالات و مشکلات خود را برای پیگیری و رسیدگی به صورت دائمی با تلفن های 110 و 197 گزارش کنند.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 60 درصد در مرکز استان زندگی می کنند، از مجموع استان 85درصد در 21شهر و بقیه در روستاها، ابادی ها و مزرعه ها سکونت دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار