شهردار یزد گفت: مراسم ساعت زمین امسال در مجموعه تاریخی امیرچقماق یزد که پذیرای گردشگران بسیار زیادی است، اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۸۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 24 March 2018

 مهدی جمالی نژاد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات بسیار گسترده‌ای که از سوی شهرداری برای نوروز امسال در یزد انجام شده اظهار داشت: امسال سعی شده که به سیما و منظر شهری یزد توجه ویژه‌ای صورت گیرد و در این زمینه هم پروژه‌های مختلفی در سرتاسر شهر یزد اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت منابع یکی از مهمترین ویژگی‌های استان یزد است خاطرنشان کرد: یزد از دیرباز به قنات، قنوت و قناعت شهره خاص و عام بوده که هر سه این ویژگی‌ها لازمه مدیریت منابع هستند.

شهردار شهر جهانی یزد تصریح کرد: استفاده از مصالح تجدید‌پذیر در ساخت خانه‌ها و بهره‌گیری از تکنولوژی بادیگر برای خنک شدن فضای منازل از جمله موارد بسیار مهمی است که مردم یزد از دیرباز برای مدیریت منابع به کار بسته‌اند.

جمالی نژاد به معماری سنتی یزد که به صورت بسیار خاص نیاز به استفاده از لامپ در طول روز را برطرف می‌کند اشاره کرد و ادامه داد: یزد هم که اکنون هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ مدیریت منابع شهر جهانی به حساب می‌آید، همراه و همگام با رویداد جهانی "ساعت زمین" در میدان امیرچقماق به تعهد زیست محیطی خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: این مراسم همزمان با شهرهای مختلف جهان امشب از ساعت 20 و 30 تا 21 و 30 دقیقه در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: علاوه بر این اقدام که به صورت نمادین در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود، مردم یزد هم در این ساعت وسایل برقی غیرضروری خود را خاموش کرده و در طول سال هم در مدیریت منابع توجه بسیار ویژه‌ای دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار