رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر:
رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت:در شهرستان آبادان و خرمشهر حدود ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حوزه گردشگری آبی هستند.
کد خبر: ۵۸۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 24 March 2018

 

فعالیت ۲۷۰ قایق و لنج در نوروز/ آثار جامانده جنگ در حاشیه رودخانه

سجاد پاک گهر اظهار کرد: یکی از ظرفیت های منطقه اروند وجود رودخانه ها و آب های خروشانی هست که از جمله آنها می توان به اروند، کارون، بهمن شیر و شاخه های منشعب از آنها اشاره کرد.

وی افزود: ظرفیت و پتانسیل فوق منجر به این شده که زیرساخت هایی فراهم شود تا در حوزه گردشگری منطقه مورد استفاده قرار بگیرد؛ بر این اساس از انتهای سال گذشته جلسات متعددی را در ستاد نوروزی داشتیم مبنی بر اینکه بتوانیم با توجه به ظرفیت های آبی موجود از آنها استفاده و کشتی ها و قایق های متعددی را ساماندهی کنیم تا گردشگری آبی را به عنوان یکی از ظرفیت های اصلی منطقه معرفی شود.

رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر تصریح کرد: امسال در ایام نوروز اولین اسکله قایقرانی برای قایق های شاتل دریایی کشور در خرمشهر با همت مدیر ورزش های همگانی خوزستان و تربیت بدنی خرمشهر افتتاح و هم اکنون به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری آبی مورد استفاده قرار گرفته است.

پاک گهر بیان کرد: در شهرستان آبادان و خرمشهر حدود ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حوزه گردشگری آبی هستند؛ حتی تا پاسی از شب و بامداد فعالیت آنها ادامه دارد.

وی یادآور شد: همچنین می توان به آب های بین المللی اروند اشاره کرد که چند شناور بین المللی در این محدوده مجوز فعالیت دارند؛ یکی از شناورها با ظرفیت ۷۰ صندلی و دیگری ۲۶۰ صندلی در حال خدمات رسانی هستند.

رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر ادامه داد: در آب های بین المللی اروند چنین فرصت هایی در حوزه گردشگری آبی ایجاد شده و کسانی که تمایل به بهره مندی از ظرفیت های گردشگری آبی دارند می توانند از این جاذبه ها دیدن کنند.

پاک گهر خبر داد: این مسیر علاوه بر اینکه مناظر و طبیعت بکر و زیبایی دارد، مسافران یادمان ها و آثار به جای مانده از جنگ را هم می توانند به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری موجود در حاشیه رودخانه اروند مشاهده کنند.

وی در پایان یادآور شد: امسال در محدوده منطقه آزاد اروند ظرفیت های ایجاد شده در حوزه گردشگری آبی به صورت ویژه توسط گردشگران مورد استفاده قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار