معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بقاع متبرکه به‌صورت متوسط روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را در داخل زائرسراهای موجود در امامزاده‌های استان اسکان و به آن‌ها خدمات اسکان ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۵۸۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 24 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید‌محمد صالح‌نژاد در جلسه ستاد تسهیلات استان قم که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در استقبال از مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بقاع متبرکه به‌صورت متوسط روزانه 3 هزار و 500 نفر را در داخل زائرسراهای موجود در امامزاده‌های استان اسکان و به آن‌ها خدمات اسکان ارائه می‌دهد.

وی گفت: در 40 امامزاده جلیل‌القدر استان قم محل برگزاری طرح آرامش بهاری در استان بوده که اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌اند که یک روحانی تمام‌وقت در غالب این طرح در بقاع متبرکه استان مستقرشده‌اند.

صالح نژاد عنوان کرد: خیمه‌های معرفت در 10 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است، همچنین 170 مبلغ به‌صورت تخصصی به ارائه خدمات مشاوره‌ای، احکام و عقیدتی در بقاع متبرکه ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به کاهش تصادفات جرحی در استان قم در روزهای نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل آمار تصادفات جرحی در استان قم 169 مورد بوده که امسال به 135 مورد تنزل پیداکرده که کاهشی معادل 19 درصد را نشان می‌دهد.

حسین امیری قمی بابیان آماری از تصادفات جاده‌ای استان از ابتدای سال جدید، تصریح کرد: آمار تصادفات جاده‌ای استان 8 درصد افزایش پیداکرده که خوشبختانه تلفات خاصی در آن‌ها رخ نداده هرچند بروز حتی یک حادثه در این زمینه نیز تلخ و جانکاه است.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله فرهنگ‌سازی در بهبود وضعیت رانندگی در سطح شهر قم ابراز کرد: مباحث فرهنگی شهرداری قم تأثیر ویژه‌ای در بهبود وضعیت و فرهنگ راهنمایی و رانندگی در استان برجای گذاشته ‌همچنین اختصاص بخشی از تابلوهای شهرداری در سطح شهر قم برای بیان هشدار و پیام‌های ایمنی نیز در بهبود وضعیت موجود اثرگذار بوده است.

مدیرکل امنیتی استانداری قم با اشاره به معضل خودروهای های یدک‌کش در استان قم ادامه داد: ساماندهی خودروهای یدک‌کش از محوری‌ترین و اقدامات قابل‌توجهی بوده که امسال با همکاری دستگاه‌های مسئول در سطح استان قم انجام‌شده و وضعیت موجود در این زمینه نیز به‌صورت چشمگیری مناسب‌تر شده است.

امیری قمی با اشاره به اهمیت نظارت و حفظ امنیت و آرامش جامعه و مسافران نوروزی عنوان کرد: 8 کانکس و پایگاه در سطح استان قم برای پایش و نظارت‌های موردنیاز در ایام عید نوروز فعال بوده و به ارائه خدمات مشغول است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار