مسئول مرکز امامت نیروی دریایی کشور و رئیس بنیاد شهید و کارکنان این دستگاه دولتی با خانواده معلم شهید رام نژاد دیدار نمودند.
کد خبر: ۵۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲ 27 March 2018

 غلام عباس ایثاری مسئول مرکز امامت نیروی دریایی ضمن تبریک سال جدید  در  دیدار با خانواده  معلم شاخص شهید عباس رام نژاد  گفت: دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران یک وظیفه است و حداقل کاری است که باید همه مسئولان کشور انجام دهند اما این دیدارها برای ما نیز به نوعی تجدید خاطره دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: شهدا و ایثارگران در روزهای سخت، از کشور، انقلاب و دین و آیین خود دفاع کردند .

ایثاری افزود :شهید عباس رام نژاد هم پیک گردان بود وهم معاون گردان امام سجاد بود که خصوصیات بارز ایشان نترس بودن و  شجاع بودن ایشان در مقابل دشمن و همچنین یک فرمانده شجاع که اصول جنگ  را بلد بود و در مقابل دشمن تا اخرین قطره خونش دفاع کرد تا به لقاء الله پیوست .


 حجت الله فروزی رئیس بنیاد شهید شهرستان بهمیی گفت:

 پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران و ارج نهادن به مقام ایشان وظیفه سنگین و توجه به خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت‌های این بنیاد شهید  است.

وی با اشاره به اینکه شهیدان نعمت‌های خداوند بر ما هستند گفت: نگاه فرهنگی دراین خصوص باید بهتر و نقط ضعف‌های موجود در کار فرهنگی باید برطرف گردد.


مختصری از زندگی نامه  معلم شهید عباس رام نژاد 

تعداد دفعات اعزام او به جبهه را نمی توان شمرد، فقط می توان گفت، از نوزدهم آبان 1360 تا لحظه شهادت به طور مستمر در جبهه حق علیه باطل حضور داشته و همیشه سخت ترین ماموریت ها را به عهده می گرفت و بهترین ساعات خود را لحظه عملیات می دانست.

از محل های مبارزات بی امان وی می توان خطوط مقدم جبهه های بیت المقدس، حصر آبادان، بستان، مهاباد، سردشت ، عملیات خیبر، کربلای 4و 5 ، عملیات بدر، جزیره مجنون ، مهران ،شرق دجله، هورالعظیم،را می توان نام برد.

در تاریخ 28/1/1361 در عملیات مهاباد وارد جبهه کردستان شد که جبهه کردستان از افراد منافق که از طرف دشمن تامین شده بود پر بود و در درگیری مستقیم از ناحیه پا مورد اصابت مستقیم تیر قرار گرفت و پس از درمان و بهبود وضعیت دوباره روانه میدان نبرد شد.

 در عملیات خیبر چون تاریخ اعزام بهبهان، گچساران و دهدشت چند روز به تعویق افتاده بود تحمل نیاوردم و به آغاجاری مراجعه و از طریق بسیج آن شهرستان به جبهه اعزام شد و در عملیات خیبر مردانه جنگید و از ناحیه سر و گوش و دست مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت که به علت شدت جراحات به بیمارستان اعزام شد که پس از بهبود مختصری  به جبهه بازگشت.

همه این حضورش در جبهه از درس غفلت نکرد و در سال 1363 موفق به اخذ دیپلم شد و در آزمون تربیت معلم شرکت  نمود و در رشته تجربی قبول شد. چند روز از تحصیلش در دانشسرای گچساران نگذشته بود که مرغ روحش عاشقانه سر از پا نشناخته هوای جبهه کرد و بعد از اعزام در عملیات بدر شرکت کرد ، گر چه او هرگز از فتوحات خود تعریف نمی کرد اما همرزمانش از شجاعت و رشادت های او در انهدام تانکهای دشمن و به هلاکت رساندن بعثیان سخنها گفتند.

آنقدر از سربازان دشمن را کشت که در وصیت نامه خود می نویسد«پدرم در فکر انتقام خون من نباشید که من قبل از شهادت انتقام خودم و شهدای دیگر را در حد توان از بعثیون گرفتم»

این سردار رشید اسلام در عملیات بدر از ناحیه پشت مورد اصابت ترکش قرار گرفت این سختی ها در روح او اثر خستگی نگذاشته بود بلکه او را محکم تر کرده بود، چرا که او خط سرخ محمد و آل او را بر گزیده بود و بارها خود را مخاطب قرار داد و می گفت: ای عبد ذلیل دار عمل است ،پس عمل کن به دستورات خداییت، آری برای رضای الهی سخت ترین ماموریت ها را به عهده می گرفت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار