وزیر ارشاد در افتتاح اولین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گذرهای فرهنگی را هم از لحاظ هویت فرهنگی و هم از دیدگاه هویت شهری موضوع مهمی در کشور خواند.
کد خبر: ۵۸۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 27 March 2018

«سید عباس صالحی» در مراسم افتتاح اولین گذر فرهنگی کشور با عنوان «گذر فرهنگ و هنر مازاری های یزد» با بیان این که سال 96 با ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به نوعی سال یزد بود، افتتاح اواین گذر فرهنگی کشور در یزد به عنوان اولین رویداد فرهنگی سال 97 را نیز اتفاقی خوش یمن برای این دیار خواند.

وی با اشاره به نقش اساسی مردم در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: هر چند به گمان برخی افراد ممکن است مسائل سیاسی و اقتصادی را بدون نقش آفرینی مردم دنبال کرد ولی حوزه فرهنگ بدون حضور و نقش آفرینی مردم هرگز ممکن نیست چرا که مردم نقش اصلی را در آفرینش فرهنگ، اشاغه فرهنگ، مبادله فرهنگ و مصرف فرهنگ برعهده دارند.

به گفته وی، خیابان‎‎ های فرهنگ و هنر همچنین می توانند تفسیرگر فرهنگ معاصر و درستی از شهرها را به نمایش گذارند.

صالحی با تاکید بر این که امروزه سرمایه‎‎های فرهنگی مهمترین سرمایه‎‎های شهرها هستند، عنوان کرد: فرهنگ برای هر شهری منزلت و اعتبار به همراه خواهد داشت و اقتدار شهرها را بالنده تر خواهند کرد.

به اعتقاد وی، سرمایه های فرهنگی به مراتب پر اهمیت تر از سرمایه های فنی و مالی هستند چرا که سرمایه های فرهنگی می توانند سرمایه‎‎ های فنی و مالی را برای هر دیاری به دنبال داشته باشند.

وی گذرهای فرهنگی را هم از لحاظ هویت فرهنگی و هم از دیدگاه هویت شهری موضوع مهمی خواند و گفت: خرسندیم که این اتفاق از استان تاریخی و فرهنگی یزد که تابلوی فرهنگ را با خود دارد و افتخارات متعددی را در سطح کشور دارد، کلید خورده است.

وزیر ارشاد همچنین ابراز امیدواری کرد که ایجاد این گذرهای فرهنگی در استان یزد و کشور با ایده پردازی خوبی همراه باشد و در این گذرهای فرهنگی استعدادها، توان و ظرفیت های تاریخی و معاصر فرهنگی ارائه شود.

صالحی در پایان نیز گفت: این گذرها نباید تنها به عنوان یک خیابان صرف کارایی داشته باشد بلکه باید به منطقه و در سطح شهرها گسترش یابد و برنامه‎‎های خلاقانه در این گذرها در سطح کشور الگوبرداری و بسط یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار