وزیر ارشاد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ سازی و توجه به صنایع فرهنگی و ایرانی برای حمایت از کالای ایرانی، امری ضروری است که مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۸۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 27 March 2018

سیدعباس صالحی، شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: وزارت ارشاد و دیگر نهادهای فرهنگی از جمله رسانه ها باید به کالای ایرانی نه تنها به عنوان کالای مصرفی بلکه به عنوان کالای هویتی، مورد توجه و فرهنگ سازی قرار دهند.
وی اضافه کرد: اگر فرهنگ، بعنوان اصلی از اصول هویت اجتماعی شناخته می شود، محصولات و نمادهای فرهنگی هم بخش مهمی از این اتفاق را تشکیل می دهند؛ از این رو باید حوزه صنایع فرهنگی بومی و داخلی از لحاظ کیفیت و کمیت ارتقا یافته و مصرف این کالاها مورد توجه قرار گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر ارتقای دسترسی به فضاهای فرهنگی گفت: یکی از این فضاها، گذرها و خیابان های فرهنگ و هنر است که می تواند در بیشتر شدن دسترسی به کالای فرهنکی موثر باشد.
صالحی، توجه به مفاخر فرهنگی و هویتی استانها و شهرستان ها را از رویکردهای مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و افزود: در این راستا استان یزد در آستانه تکریم شخصیت بزرگی چون آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است و پژواک این اتفاق می تواند در کشور اثرگذار باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: یزد، سابقه کهن تاریخی و علوم دینی دارد و با توجه به ابراز محبت به اهل بیت به نام حسینه ایران مشهور است.
صالحی افزود: یزد در حوزه فرهنگ و هنر ایرانی، محل توجه همه افرادی بوده که به این حوزه تعلق خاطر داشته اند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز با تاکید بر نقش مهم رایزنان فرهنگی در اشاعه و ترویج منویات امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران در کشورها گفت: باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود.
آیت الله محمدرضا ناصری افزود: در فعالیتهای فرهنگی باید نجابت مردم و اصالت دینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار