به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری میزان
مام جمعه قزوین گفت: امروز شیعه انگلیسی حتی از مشترکات بین شیعه و سنی برای تفرقه و اختلاف و جدایی استفاده می‌کند، سران استکبار جهانی به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان است و داعش نمونه عملی این تفرقه افکنی بود.
کد خبر: ۵۸۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 27 March 2018

امام جمعه قزوین گفت: امروز شیعه انگلیسی حتی از مشترکات بین شیعه و سنی برای تفرقه و اختلاف و جدایی استفاده می‌کند، سران استکبار جهانی به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان است و داعش نمونه عملی این تفرقه افکنی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در دیدار اتباع غیرایرانی ساکن در قزوین اظهار داشت: خدای متعال هر زمانی‌که از طبیعت صحبت می‌کند نشان از این نکته دارد که انسان و حیوان در مسائل طبیعی تفاوتی باهم ندارند، خدای متعال با نزول باران از آسمان، گل و گیاه را می‌رویاند تا موجودات روی زمین از آن بهره‌مند شوند، خداوند با بیان این نکات به ما می‌فهماند که اگر انسان‌ها زندگی خود را محدود به مادیات کنند فرقی با حیوانات ندارند.

وی اذعان کرد: خداوند در قرآن کریم در آیات متعدد کرامت و تقوا را ویژه انسان برشمرده که با انجام دستورات الهی، به آن‌ها دست پیدا می‌کنند؛ امروز ما با دو نوع از اسلام یعنی اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی روبه‌رو هستیم که رهبر معظم انقلاب اخیرا علاوه بر اسلام آمریکایی، شیعه انگلیسی را هم جزو خطرات دنیای اسلام در جهان برشمردند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: شیعه انگلیسی همان فرقه‌ای است که به‌دستور انگلیس شکل گرفت و با لحن و بیان تفرقه‌انگیز و توهین‌آمیز به توطئه‌گری مشغول است؛ این جریان شیعه امیر مؤمنان علی(ع) و امامان ما نیست؛ شیعه واقعی به دنبال وحدت و انسجام ایمانی است.

عابدینی تفکر شیعه را اهل منطق و استدلال معرفی کرد و گفت: شیعیان درباره اختلافاتی که با اهل سنت دارد از طریق منطق و بحث علمی و آیات قرآن اقدام می‌کند، مشترکات ما با اهل سنت، قرآن، قبله و پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است، حضرت صدیقه کبری(س) یکی از رشته‌های بسیار قوی و محکم ارتباط بین فرق مختلف اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز شیعه انگلیسی حتی از مشترکات بین شیعه و سنی برای تفرقه، اختلاف و جدایی بین مسلمانان استفاده می‌کند؛ امروز سران آمریکا، اسراییل و انگلیس به‌دنبال ایجاد شکاف شدید بین مسلمانان جهان هستند تا ما در مقابل هم قرار بگیریم، با توطئه‌گری‌هایی که آمریکا در حمایت از تروریست انجام می‌دهد هر انسان بابصیرت و عاقلی این جنایت‌ها را درک کرده و منشأ آن‌ را به‌خوبی متوجه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که داعش حربه‌ای بود تا شیعه و سنی به کشتار و جنگ با یکدیگر مشغول شوند، اذعان کرد: خوشبختانه به برکت اسلام، دین و قرآن، مسلمانان متوجه توطئه‌های استکبار جهانی شدند، پس از آگاهی مسلمانان از اهداف شوم داعش شاهد بودیم که آ‌ن‌ها حتی به سنی‌ها و ایزدی‌های غیرمسلمان هم رحم نکرده و آن‌ها را قتل عام کردند و در تمام این مراحل سران کشورهای اروپایی و آمریکایی حامی داعش شدند و دستشان به جنایت‌های عظیم آلوده شد.

عابدینی عنوان کرد: در سال‌های اخیر با این‌که در منطقه نوار غزه اکثرا مسلمانان اهل سنت هستند؛ اما ایران اسلامی تمام قد از آن‌ها حمایت کرد و اجازه نداد اسرائیل و آمریکا در آن‌جا فاجعه‌آفرینی کنند، شاید مردم غزه هم از حضور حمایت‌گرانه ایرانی‌ها تعجب‌زده شده باشند؛ اما نگاه دینی ما حمایت از مستضعفان عالم است.

وی تصریح کرد: هر مسلمانی وظیفه دارد برای مسلمانان و غیرمسلمانان جهان دل بسوزاند و به فکر همه آن‌ها باشد، ما باید کمک و پشتیبان همه گرفتاران عالم در یمن، سوریه، میانمار، بحرین و غزه باشیم؛ در آیین اسلام ما باید بیشتر به برادری و محبت فکر کنیم، همه زمینه‌های برادری بین ما فراهم است و رهبری فرموده‌اند اگر شیعه‌ای بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند نه‌ تنها شیعه نیست، بلکه از مسلمانی هم بویی نبرده است.

امام جمعه قزوین مطرح کرد: اسلام به‌ شدت به مباحثی همچون وحدت و انسجام حساسیت نشان داده است و ما هم باید از هر آن‌چه عامل کوچک‌ترین تفرقه در بین مسلمانان می‌شود، اجتناب کرده و تلاش کنیم برادری و وحدت را بین خود گسترش دهیم.

منبع:خبرگزاری میزان قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار